ניתוח הקטנת חזה לגברים

(1)
לדרג

גבר, יש לך חזה נשי? קצת פדיחה, אבל אתה לא לבד. התופעה נקראת גינקומסטיה והיא עלולה להיגרם מצריכת סויה ומריחואנה מוגברת. מה אפשר לעשות? התשובות בפנים

רופא מנתח פלסטי
054-6773805

עוד בנושא: ניתוחים פלסטיים

גברים רבים סובלים ממראה חזה לא אסתטי, הנראה אפילו נשי. גברים אלה מתלוננים בדרך כלל כי החזה שלהם בולט מדי מבעד לחולצה, מתביישים ללכת לים ולבריכה, וסובלים מפטמות נפוחות. בתחום הרפואה האסתטית, תופעה זו נקראת גינקומסטיה - חזה גברי בעל צורה נשית.

מה מקור התופעה? מה ניתן לעשות? ד"ר נועם חי, מומחה לרפואה פלסטית, משיב לשאלותינו.

מה גורם לחזה גברי לקבל חזות נשית?

"מקור התופעה שהיא בעצם מולטי פקטוריאלית, כלומר, נגרמת משילוב של מספר גורמים, מתבסס קודם כל על נטייה גנטית-תורשתית. לעתים נטייה זו מופיעה באופן נקודתי רק בגיל ההתבגרות, בעקבות שינויים הורמונאליים, ולאחר מכן חולפת. אבל בדרך כלל, אנשים שהתופעה הולכת ומתגברת אצלם עם השנים, סובלים כבר מגיל הנעורים מחזה בולט. למרות שהרגיעו אותם כי התופעה תעבור ותחלוף - היא לא חלפה.

גינקומסטיה יכולה להיגרם גם בעקבות השמנת יתר, בגלל ההצטברות של השומן בגוף ובחזה, שהופך להיות גדול ונשי. אך במקרה של גינקומסטיה אצל גברים רזים יחסית, ראשית, יש לבדוק שאין להם בעיה הורמונאלית כזאת או אחרת, שגורמת לתופעה.

בנוסף, ישנן תרופות מסוימות שיכולות לגרום לגינקומסטיה. הידועות שבהן: תרופות מקבוצת האלדקטון, שלהן השפעות הורמונאליות. כמו כן, גם סוגי מזון שונים עלולים ליצור ובעיקר להגביר את התופעה, כמו מזונות על בסיס של סויה, לצד סוגים נוספים של מזונות. בתוך הסויה נמצאים חומרים בשם פיטו-אסטרוגנים, המדמים את הורמוני המין הנשי - וכתוצאה מכך הם יכולים לעורר את התופעה, או להגביר את חומרתה. אפילו עישון של מריחואנה יכול לעורר צמיחה של שדיים אצל גברים. אבל ברוב המקרים, אין סיבה אחת שניתן להצביע עליה, שהיא הגורם לתופעת הגינקומסטיה, ולכן היא בדרך כלל אידיופטית: חסרת גורם ברור וידוע שניתן להצביע עליו".

האם לתופעת הגינקומסטיה יש סיכון בריאותי כלשהו?

"התופעה איננה תופעה בריאותית, ואין לה כלל סיכון בריאותי, אלא רק מטרד אסתטי. ככל שהמודעות שלנו למראה החיצוני הולכת ועולה, וככל שהתרבות שלנו יותר מקדשת את מראה הגוף החטוב, נוצר מצב שבו, בעידן המודרני, גברים מאוד שמים לב למראה החיצוני שלהם. החזה הגברי נחשב למפגן של גבריות. גברים רבים מנסים לשלב פעילות גופנית ופעילות בחדר כושר ביחד עם תזונה נכונה, ומקווים שבעזרת כל אלה יווצר אצלם מראה חזה גברי, אבל הבליטה הזאת שנשארת וקיימת מעל לחזה הגברי, מתסכלת אותם, ולכן הם פונים לייעוץ אסתטי".

מה הפתרון האסתטי לחזה נשי אצל גברים?

"הפתרון הוא ניתוח פלסטי, שמשלב בתוכו שתי טכניקות ניתוחיות: 1. שאיבת שומן; 2. ניתוח להסרת הבלוטה הנפוחה מאזור החזה. במרבית המקרים, הרקמה העודפת בשדיים משולבת עם רקמה שומנית, לצד רקמת שד אמיתית. ניתן לשאוב את רקמת השומן - ואת רקמת השד לא ניתן לשאוב. הניתוח נעשה תחת הרדמה מלאה, ואורך בין שעה וחצי לשעתיים - תלוי במידת עודפי השומן שיש בחזה. בשלב ראשון, לאחר הזלפת חומר אלחוש מקומי, וחומר שמכווץ את כלי הדם והרקמות, מבצעים שאיבת שומן דרך שני פתחים: הראשון הוא בבית השחי באזור המשוער, והשני, בגבול העטרה התחתון. דרך שני הפתחים הללו, מרוקנים את השד ככל שניתן, בצורה עקיפה, ואז, בשלב הבא מרחיבים את החתך סביב העטרה, 'כמו סמיילי', באזור המחצית התחתונה של היקף העטרה - ודרכו נכנסים לתוך רקמת השד.

תוך כדי ההליך הכירורגי, משאירים שכבה דקה של רקמה באזור של הפטמה, ואת שאר עודפי הרקמה הבלוטית מסירים בניתוח. חשוב לא להסיר את כל הרקמה, כי זו עלולה לגרום לשקע באזור הפטמה והעטרה. בסיום הניתוח, מתבצעת תפירה פלסטית אסתטית עדינה, באמצעות חוטים דקים בהיקף העטרה, ובחלק מהמקרים יש צורך להשאיר צינורית ניקוז, שתפקידה לרוקן את עודפי הנוזלים והדם מהאזור הניתוחי.

לאחר חבישת האזור, מניחים על גבי החזה אפודת לחץ מיוחדת, שהותאמה מבעוד מועד, שתפקידה להדק את כל הרקמות, להצמידן חזרה למקום, ולמנוע הצטברות של נוזלים מתחת לעור, ובכך לאפשר את ההתכווצות המקסימאלית של העור ואת התאמתו לקו הצללית החדש, הגברי יותר, של החזה".

מה כוללת ההתאוששות מהניתוח?

"בסיום הניתוח, שעל פי רוב נעשה בשעות הבוקר, ההתאוששות היא מהירה, ממש עד הצהריים, ללא כל אשפוז נוסף. עיקר תקופת ההחלמה היא בשבוע הראשון. הימים הראשונים כוללים כאבים ואי נוחות, אך בתוך שבוע עד עשרה ימים, ניתן לחזור לעבודה ולשגרה מלאה. החזרה לפעילות ספורטיבית מתרחשת רק לאחר חודש וחצי - חודשיים, ויש לחזור אליה בהדרגה ולפי קצת ההחלמה האישי".

כיצד משמרים את התוצאה?

"כאשר מבצעים את הניתוח בטכניקה המשולבת (הסרה הרקמה ושאיבת שומן), בדרך כלל התוצאה היא ארוכת טווח ואין צורך לחזור על ההליך. במידה ומבצעים רק שאיבת שומן, בחלק לא קטן מהמקרים, יש צורך לחזור על הניתוח לאחר מספר שנים".

לאתר של ד"ר נועם חי ותמונות לפני ואחרי הקטנת חזה לגברים לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי חזה ומתיחת בטן.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום