טיפול תרופתי בפיברומיאלגיה

(0)
לדרג

משרד הבריאות אישר התוויה לתרופה ליריקה לטיפול בפיברומיאלגיה. התרופה מקלה בין השאר על כאבים, עייפות והפרעות שינה

מאת: מערכת zap doctors

פיברומיאלגיה הינה מחלת כאב כרונית המאופיינת על ידי כאבי שרירים מפושטים ומלווה ברגישות בנקודות ספציפיות על הגוף. כ-2% מהאוכלוסייה בישראל סובלים מהמחלה, כאשר רוב הסובלים מכך הן נשים (80-90%).

משרד הבריאות בישראל אישר את ליריקה (pregabalin), מבית פייזר, כטיפול תרופתי ייעודי לסובלים מפיברומיאלגיה. התוויה זו נוספה להתוויה של ליריקה לטיפול בכאב נוירופטי היקפי ומרכזי, אשר כבר קיימת בארץ.

התרופה הוכחה בעשרות מחקרים כבעלת אפקטיביות רבה ופרופיל בטיחותי גבוה. מנגנון הפעולה הייחודי של התרופה מאפשר לטפל בסימפטומים של חולי הפיברומיאלגיה הסובלים מכאבים, עייפות והפרעות שינה. מחקרים שנערכו בקרב כ-3,446 חולים, הראו כי ניתן להשיג הקלה מהירה ומתמשכת מהכאב כבר מהשבוע הראשון עם התרופה, לצד הקלה בהפרעות השינה הנלוות למחלה ושיפור התפקוד היומי של החולים. כמו כן, בניגוד לתרופות אחרות לפיברומיאלגיה, לתרופה אין תופעות לוואי המאפיינות תרופות נוגדות דיכאון.

ליריקה היא התרופה הראשונה שאושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), ביוני 2007, כטיפול ייעודי בפיברומיאלגיה. בנוסף, התרופה קיבלה התוויה לטיפול בפיברומיאלגיה בלמעלה מ-20 מדינות נוספות. התווית התרופה בארץ מהווה פריצת דרך מעצם הטיפול המוצע לחולים, ובהצהרה הטמונה בהכרה בקיומה של המחלה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פיברומיאלגיה
פורום ראומטולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום