טסטוסטרון: טיפול לגברים

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: טיפול אשר מחזיר את רמות הטסטוסטרון לטווח הנורמלי בקרב גברים, ופותר בעיות בריאותיות אשר נובעות ממחסור בהורמון ואין אונות

מאת: מערכת zap doctors

היפוגונדיזם הוא מצב המוכר גם בשם תסמונת חוסר טסטוסטרון, המאופיין על ידי רמות קליניות נמוכות של טסטוסטרון. על-פי מחקרים רבים שסקרו את הפיזיולוגיה של הגברים בגיל המתבגר נמצא כי החל מגיל 40 מתחילה ירידה איטית אך עקבית בהפרשת ההורמונים המיניים הגבריים והעיקרי מביניהם הוא הטסטוסטרון. בשל שינויים אלו מתחילים להופיע באוכלוסיית הגברים התסמינים הבאים: תאווה מינית מופחתת וירידה באיכות ובתדירות הזקפה; שינויי מצב רוח וירידה בתפקוד קוגניטיבי; הפרעות בשינה; ירידה במסת שריר; השמנה באזור הבטן; ירידה בכמות שיער הגוף ושינויים בעור וירידה בצפיפות העצם. תסמינים אלו מופיעים בצורה הדרגתית ואיטית ולעיתים נחשבים לסימני הגיל. לרוב גברים אלו לא מודעים לכך שניתן לטפל בהם בצורה קלה ונוחה.

חברת התרופות באייר משיקה בישראל את נבידו (Nebido) - טיפול חדש לחוסר בטסטוסטרון אצל גברים. הטיפול מחזיר את רמות הטסטוסטרון לטווח הנורמלי בקרב גברים, ופותר בעיות בריאותיות אשר נובעות ממחסור בהורמון ובניהן בעיית האין אונות.

נבידו הינו טיפול בהזרקה עבור גברים שסובלים מהיפוגונדיזם (רמות נמוכות של טסטוסטרון). הוא מוזרק אחת לשלושה חודשים כטיפול לטווח ארוך, ומונע תנודות קיצוניות של רמות הטסטוסטרון בדם. הגידול בריכוז הטסטוסטרון בגוף מתחיל יום אחד לאחר ההזרקה ומשתחרר בהדרגה במשך שלושה חודשים.

"טיפול עם טסטוסטרון אצל גברים הסובלים ממחסור בהורמון זה משפיע על הרכב הגוף, כתוצאה משינוי היחס בין מסת שריר למסת שומן. פרמטרים מטבוליים וקרדיו-וסקולריים משתפרים ובכך משפיעים על איכות החיים של המטופלים. קיים קשר ברור בין רמת טסטוסטרון נמוכה לבין גורמי רקע אחרים שעלולים גם הם לגרום לאין אונות" אומר פרופ' ברונו לוננפלד, נשיא החברה עולמית לחקר הגבר המבוגר ISSAM.

היפוגונדיזם בגיל המבוגר נצפה לעתים קרובות בשילוב עם מחלות אקוטיות וכרוניות נפוצות אצל גברים. על פי מחקרים שנעשו נראה כי קיים לעתים קרובות תת-אבחון או תת-טיפול בהיפוגונדיזם, מכיוון שניתן בקלות לייחס את התסמינים להזדקנות או לסיבות רפואיות אחרות.

היפוגונדיזם הוא ככל הנראה מרכיב של סינדרום מטבולי, מצב הקשור למקבץ של גורמים הקשורים ביניהם, כולל הפרעה ברמת שומני הדם (dyslipidaemia) והשמנת-יתר. מצבים קשורים אחרים הם הפרעות זקפה, סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות קרדיו-וסקולריות.

הגורמים להיפוגונדיזם: תורשתי-מולד, לדוגמא חוסר אשך (Anorchia); רעלים - אלכוהול או מתכות כבדות; דלקת אשכים (Orchitis); טראומה או הזדקנות. מוצרי טסטוסטרון יעילים לטיפול בתסמינים של היפוגונדיזם והם זמינים במגוון דרכים: הזרקה, ג'ל טרנסדרמלי, מדבקה טרנסדרמלית, גלולה למציצה וגלולה לבליעה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אורולוגיה
פורום הפרעה בתיפקוד המיני

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום