טיפול באין-אונות

(0)
לדרג

מחקר חדש: אין הבדלים משמעותיים בין שימוש יום-יומי קבוע לבין שימוש בעת הצורך בורדנאפיל, המרכיב הפעיל בלויטרה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הטיפולים הקיימים היום בשוק לטיפול בהפרעות זיקפה ניתנים על פי דרישה בעת הצורך לטיפול במקרים של הפרעות זיקפה ואין אונות. המעכב פוסופודיאסטרז 5 (PDE5) הוא המרכיב הפעיל בלויטרה ובטיפולים אחרים בהפרעות זיקפה. מחקר RESTORE, אשר יזמה חברת באייר שרינג פארמה, בדק האם שימוש על בסיס יומיומי בורדנאפיל מעניק תועלות קליניות נוספות למטופלים, בהשוואה למינון על פי דרישה ובעת הצורך, כפי שניתן היום.

המחקר השווה את המשכיות השיפור בתפקוד הזיקפה שמעניק שימוש לטווח ארוך (אחת ליום בלויטרה) לעומת נטילתו בעת הצורך בקרב גברים עם הפרעות זיקפה קלות עד בינוניות. במהלך המחקר לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינה סטטיסטית, למרות שהיו סימנים המראים על מגמות לטובת מינון על פי דרישה. לאחר הפסקת הטיפול, הפרעות הזיקפה פחתו, מה שמראה כי טיפול הניתן פעם אחת ביום בלויטרה במשך 24 שבועות אינו מעניק יתרון מתמשך כלשהו על פני השימוש על פי דרישה.

על פי תוצאות המחקר, כאמור, שימוש יומיומי לא הביא להשפעה מתמשכת רבה יותר על הפרעות זיקפה בהשוואה לשימוש על פי דרישה אצל גברים עם הפרעות זיקפה קלות עד מתונות; כך שנראה כי שימוש יומי במעכבי PDE5 אינו מייצר תועלות קליניות מתמשכות לאחר הפסקת הטיפול מעבר לאלו שנצפו במינון על פי דרישה. יתר על כן, נצפתה מגמה חיובית בשביעות הרצון בקבוצה שנטלה את הכדור על פי דרישה.

ניתוח של נתוני TSS מצביע על כך ששביעות הרצון הכללית מהטיפול הייתה דומה בטיפול פעם אחת ליום ובטיפול על פי דרישה, עם יתרון מספרי קל לטובת טיפול על פי דרישה. העובדה ששביעות הרצון של המטופלים הייתה דומה לזו של טיפול על פי דרישה מצביעה על כך שייתכן שאין צורך בטיפול במינון יומיומי, במיוחד כשמחקרים הראו יעילות של עד 8-12 שעות לאחר הנטילה. כלומר, ניתן להשיג רמה מסוימת של גמישות וספונטאניות עבור מטופלים עם הפרעות זיקפה.

RESTORE הוא מחקר אשר בוצע להערכת היעילות המתמשכת של שימוש יומיומי בלויטרה 10 מ"ג למשך 12 ו-24 שבועות בהשוואה לשימוש על פי דרישה בקרב גברים עם הפרעות זיקפה קלות עד מתונות.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתיפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום