טשטוש צלקות: חידושים טכנולוגיים

(1)
לדרג

צלקות קלות ניתנות לטשטוש באמצעות משחות, אולם צלקות עמוקות מצריכות טיפולים כמו ניתוח, פילינג, קילוף כימי ולייזר לבהירי עור. להלן כל החידושים בתחום

שירותי אסתטיקה רפואית
077-7018818

צלקות בעור, בייחוד במקומות בולטים, מהוות מטרד איום לסובלים מהן. כאשר מדובר בצלקות בפנים ההתמודדות עימן קשה הרבה יותר. צלקות בפנים יכולות להיגרם במקרים רבים, אולם הנפוצות בהן הן צלקות הנגרמות מאקנה, מחלות עור, סימני מתיחה, ניתוחים, טראומות ופצעים.

"יש דרכים רבות להתמודד עם צלקות בעור הפנים", אומרת ד"ר דבורה שימל, עוסקת ברפואה אסתטית בקליניקת אור קוסמדיקס. הרבה תלוי בסוג הצלקת, ובשאלה אם היא חורגת מפני השטח של העור. גורמים נוספים שמשפיעים על הסיכוי לטשטש את הצלקות הם מיקומן, צבען, מספרן, סוג העור, גיל האדם המצולק, מחלות רקע אם יש, צבע עור ועוד.

דרכי הטיפול

לדברי ד"ר שימל, בצלקות קלות מאד ניתן לטפל באופן עצמאי בעזרת משחות שניתן לרוכשן ללא מרשם רופא. מדובר במשחות המתבססות על סיליקון, קולגן וחומצות אחרות ופעולתן עשויה לתרום לטשטוש הצלקת. תרומתן של המשחות אינה רבה, והן מסייעות לטשטוש צלקות זעירות ושטחיות בלבד. אם מדובר בצלקות רבות ועמוקות, לרוב אין אפשרות להעלימן או לטשטשן בעזרת משחות, ואז תעמוד בפני המטופלים האפשרות לטיפולים אחרים: ניתוחים, פילינג, קילוף כימי ולייזר".

ניתוחים להסרת צלקות כוללים הסרה וחיתוך של הצלקת או הזזתה בטכניקות שונות לקפלי עור או מקומות המוסתרים על ידי שיער. הניתוחים אינם מצליחים להעלים את הצלקת, אך מסייעים לטשטושה ומתאימים למי שסובל מעור מצולק קשות. כשהצלקות הן בעור הפנים ואינן כה רבות ומשמעותיות, ניתן להסתפק בפילינג או באמצעות קילוף כימי.

אמצעי נוסף שמציינת ד"ר שימל הוא טיפול באמצעות לייזר להעלמת צלקות. לדבריה, מדובר בטיפול יעיל שאם הוא מבוצע באופן מתאים הוא משיג תוצאות טובות. טיפולי לייזר להעלמת צלקות בעור הפנים אכן נחשבים יעילים במיוחד, אולם אין הם מתאימים לכולם מאחר שהם עלולים לגרום לשינוי גוון העור. לכן מטופלים כהי עור אינם יכולים להיעזר בלייזר. זאת ועוד, בחלק מהמטופלים גורם הטיפול בלייזר לקילוף עור לא נעים.

טיפול לייזר חדשני

אך התקווה טרם אבדה, ונראה שהחידושים הטכנולוגיים פותרים גם את החששות הללו. ד"ר שימל: כיום קיים טיפול לייזר פורץ דרך שפותר את כל החסרונות שהיו בעת השימוש בלייזר הישן יותר. שמו של הטיפול החדש הוא לייזר אייקון (ICON) .

הלייזר הזה מתאים לכולם ואינו עלול לגרום להבדלי גוון בעור ועל כן גם כהי עור יכולים ליהנות מנפלאותיו. כמו כן, קרני הלייזר שמפיק המכשיר ידידותיות במיוחד: הן לא גורמות לכאב, אי נוחות או קילוף עור בעת הטיפול או אחריו. לייזר זה גם נהנה מיתרון בולט: הוא יעיל במיוחד בשל יכולתו הייחודית לחדור לשכבות הפנימיות של העור ולחולל שם תהליך שתורם להעלמת הצלקת ולהתחדשות העור".

ד"ר שימל אומרת כי לייזר זה מתאים גם לטיפול בצלקות קשות במיוחד מכל הסוגים ועשוי לסייע אפילו להעלמת או טשטוש קמטים וסימני מתיחה בעור. במקרים מסוימים, משלבים בין טיפול בין שני מכשירי לייזר, מכשיר האייקון ומכשיר ישן אחר, כדי לקבל תוצאה מיטבית. מכשיר האייקון מסייע להחלקת ומיצוק של העור וניתן להשתמש בו גם בשאר אזורי הגוף ולא רק בפנים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום