סימן שאתה צעיר: מילוי קמטים

(0)
לדרג

המלחמה נגד הקמטים מתבצעת היום בכל החזיתות: החל מהזרקות בוטוקס, דרך מילויים בחומצה היאלרונית וכלה במזותרפיה. ד"ר לילה ניאזוב עם המדריך המלא לממלא

מאת: מערכת zap doctors

הבוטוקס הפך בשנים האחרונות לאחד הטיפולים הפופולאריים ביותר בקרב נשים שעברו את גיל השלושים, ומוטרדות ממספר קמטים שהחלו להופיע על פניהן קמטים המבשרים כי הליך ההזדקנות החל. בניגוד לעבר, כיום חלק גדול מהנשים יוצאות מהבית ומפתחות קריירה, לכן חשוב להן להיראות כמה שיותר מטופחות ויפות, כי תמיד יש מי שמסתכל.

טשטוש קמטים והענקת נפח לעור הפנים על ידי הזרקת חומרי מילוי, משפר את המראה החיצוני ואת מצב הרוח ויוצר תחושת התחדשות. לאחר הטיפול, הנשים מרגישות חיוניות וצעירות יותר, משדרות ביטחון כלפי חוץ ומקבלות מחמאות מהסובבים אותן.

"במשך השנים נוצרים קמטים בעור כתוצאה מהליך ההזדקנות וגם כתוצאה מהבעות הפנים: קמטי דאגה בין הגבות, קמטי חשיבה באזורי המצח, קמטי צחוק בצידי העיניים וקמטי מריונטה בזווית הפה, יוצרים מראה של חוסר שביעות רצון.

את כל אלה ניתן לתקן על ידי מילוי האזור המקומט והשבת מראה שמח וצעיר יותר לעור", כך אומרת ד"ר לילה ניאזוב, מומחית לרפואת עור ומנהלת מכון וולפסון בבאר שבע.

ניאזוב מוסיפה כי גם שפתיים דקות נתפסות פעמים רבות כאיבר לא חושני ולא סקסי. לעומתן, שפתיים עגולות ורכות מעידות על נשיות ונועם. לכן לא מעט נשים בוחרות לעבות ולפסל את השפתיים, וזה נעשה באמצעות חומרי מילוי.

חומר לכל אזור

חשוב לדעת, יש הרבה חומרים לעיצוב הפנים ולהשגת מראה חלק וצעיר, אך כל חומר מטפל באזור אחר בפנים. הבוטוקס לדוגמה הוא חומר שתפקידו להרפות את פעילות השריר וכך להעלים את הקמט. השימוש בו נפוץ בשליש העליון של הפנים, באזורים כמו מצח, גבות ו"קמטי הכעס" הנוצרים בין העיניים.

למעשה, מדובר ברעלן בשם בוטולינום טוקסין A, וכאשר מזריקים אותו בכמות קטנה, הוא משתק באופן זמני את השריר. התוצאה מגיעה לשיאה תוך שבוע ימים מההזרקה, ונשמרת לפרק זמן של כשלושה עד ארבעה חודשים.

ככל שמתבגרים, העור הופך לדק יותר. שכבת הדרמיס של העור - שכבת הביניים שמקנה עובי וחוזק לעור הולכת ומתדלדלת, בדרך כלל עקב פגיעה בחלבונים כמו אלסטין, קולגן וחומצה היאלרונית. הדבר גורם לעור ליפול תחת השפעת כוח המשיכה וליצור קווים וקמטים בפנים.

חומצה היאלרונית היא חומצה שמיועדת למילוי הקמט והאזור הנפול, לתיקון אסימטריה, למילוי שקעים היוצרים קמטים קבועים ולטשטוש סימני הגיל. חומרי המילוי מיועדים לטפל בכל אזורי הפנים החל מאזור המצח, הלחיים, צידי האף והפה, והם מעניקים נפח לאזורים שטוחים וגדולים יותר שרוצים להבליט כמו עצמות הלחיים ועיבוי השפתיים. כמות החומר המוזרקת לעור תלויה בעומק הקמט ומספר האזורים בהם מעוניינים לטפל. חומרים אלו הם קבועים והתוצאה נשמרת לתקופה של שנה עד שנה וחצי.

שיטה נוספת היא מזותרפיה. מדובר בשיטת מילוי בה מחדירים לעור הפנים חומרי הזנה כמו ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, ועושים זאת באמצעות מחטים קטנות. פעולה זו משנה את מרקם העור ומחייה אותו. יש לציין כי קרמים ומסכות טיפוליות אפשר להחדיר רק לשכבה העליונה של העור - אפידרמיס. לעומתן, הזרקות תת עוריות כמו המיזותרפיה מחדירות את החומרים הפעילים לשכבה העמוקה יותר של העור.

לא מומלץ לכולם

חשוב לדעת, הזרקות מילוי והזרקות בוטוקס למילוי קמטים ניתן לבצע באנשים מעל גיל 25. לעומת זאת, מילוי וטיפול בצלקות אקנה ניתן לבצע גם באנשים צעירים יותר. כדי שהטיפול יצליח יש להגיע לרופא המטפל פעמיים בחודש והתוצאה נשמרת לחצי שנה. בקבוצות הסיכון נמצאות נשים בהריון, אנשים שעברו ניתוח, חולי סרטן, ואנשים הסובלים מבעיות בכליות.

כמו בכל טיפול אסתטי, גם כאן מומלץ לבדוק את הרופא המטפל ואת מקצועיותו בתחום. מי שמורשה לעשות טיפולי בוטוקס וטיפולי מילוי אחרים הם רופאי עור, רופאי עיניים ומנתחים פלסטיים בלבד.

"הצלחת הטיפול תלויה לא רק במטפל, אלא גם בלקוחה, שצריכה להמשיך אותו גם בבית. אסור להשתזף ולהיחשף לשמש כמה ימים לאחר הטיפול, יש להימנע מעישון, ולמרוח קרמים מיוחדים עם מסנני קרינה ומחדירי לחות לעור ובעיקר - לחייך. הרגשת התרוממות רוח ותחושה של בטחון עצמי תשפר את תוצאות הטיפול ובעיקר את ההרגשה העצמית", מסכמת ד"ר ניאזוב.

בואו לדבר על זה בפורום בוטוקס ומילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום