צרכנות רפואית מס' 36

(0)
לדרג

חדש במדור הצרכנות: עט חדש לטיפול באינסולין, מכשיר להקלה על דרכי הנשימה והיפוך חיצוני של תנוחת העובר

מאת: מערכת zap doctors
עט להזריק

לסוכרתיים שבינינו: נובונורדיסק משיקה את הפלקספן נובורפיד (Novo Rapid) - עט מזרק, בעיצוב אופנתי וצבעוני, עשוי מחומר מתכלה וידידותי לסביבה, נוח וקל לשימוש, טעון ומוכן לשימוש מהיר. האינסולין נמצא כבר בפנים.

היוצאים לבילוי במסעדה טובה, אירוע, או בכל סביבה חדשה וזקוקים להזרקת אינסולין "נובורפיד", יכולים כעת במהלך הארוחה לשלוף מהכיס עט מזרק בעיצוב אופנתי וטרנדי, טעון ומוכן לשימוש עם האינסולין המובנה בו. העט מזרק קל ופשוט לשימוש, מאפשר גמישות וניידות מושלמת ומסייע בשיפור איכות ושגרת החיים של המשתמש.

עט המזרק מספיק לטיפול באינסולין למשך שבוע. לאחר מכן הוא נזרק ומשתמשים בעט מזרק חדש.

הנובורפיד הנמצא כחלק מובנה בתוך העט, הינו אינסולין אנלוג, מהיר פעולה, אשר משיג תוצאות טובות יותר באיזון הסוכרת, לעומת אינסולין רגיל.

הנובורפיד יסופק כעת לחולים, באריזה חדשה, המכילה 5 יחידות של עטי הזרקה, מוכנים להזרקה המספיקים לחודש ימים. ניתן להשיג בבתי המרקחת. העט נמצא בסל וניתן על-פי מרשם רופא בקופות החולים.

אודות נובורפיד:

נובורפיד מחקה את פעולת האינסולין הפיזיולוגי. הוא מתחיל את פעולתו מהר יותר מאשר האינסולין הרגיל ובעוצמה גבוהה יותר. תכונות אלו מאפשרות לו לתת מענה טוב יותר לרמות הסוכר הפוסט-פראנדאליות הגבוהות ובאופן "פיזיולוגי" יותר. מהירות תחילת פעילתו מאפשרת לחולה להזריק את האינסולין עם הארוחה, עובדה אשר מצמצמת את אי הנוחות הקשורה בטיפולי אינסולין רגילים המצריכים הזרקה של כחצי שעה לפניה.

אודות נובו נורדיסק:

נובו נורדיסק היא החברה מובילה בעולם בפיתוח ובייצור אינסולין ואמצעים להזרקתו, לחולי סוכרת מסוג 1 - סוכרת נעורים, ו-2 - סוכרת מבוגרים, וטבליות להורדת רמת הסוכר בדם בחולי סוכרת מסוג 2. נובו נורדיסק הינה החברה הראשונה בעולם אשר פיתחה אינסולין מסחרי, והראשונה שפיתחה את האינסולין בעל השפעה ארוכת טווח, כבר בשנת 1946. כמו כן, החברה הייתה הראשונה לפתח ולייצר תערובות אינסולין מוכנות מראש לנוחות החולים.

ב-1985 הכריזה החברה על נובופן (NovoPen), עט ההזרקה הראשון בעולם להזרקת אינסולין. מאז ממשיכה החברה לשפר ולפתח שורה ארוכה של אמצעי הזרקה בטוחים ונוחים לשימוש, המקלים על חיי המטופלים.

חדש ברשת ניו-פארם: מכשיר להקלה על דרכי הנשימה

רשת ניו-פארם מציגה את מכשיר Medic-Air (מדיק-אייר), פתרון ייחודי לסובלים מבעיות של אסטמה ואלרגיה ורגישים לקרדית אבק הבית ומומלץ ע"י האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה.

המכשיר, כך נאמר, מיועד לטיהור אוויר ולניטרול החשיפה לאבק ולאלרגנים וניתן באמצעותו לנשום אוויר נקי יותר, צלול יותר ובריא הרבה יותר.

המכשיר, תוך פחות משעה, אמור ליצור אוויר צלול ובעל איזון בריאותי, ממש כמו בטבע, ע"י ניטרול קשת גורמי זיהום רחבה במיוחד. המכשיר מנטרל אבקנים, קרדית אבק הבית והפרשותיה, הגורמים לאלרגיה, ומקל על הסימפטומים הבאים, המוכרים לסובלים מאלרגיה: שיעול, עיטוש, נזלת וסתימה באף, גרד באף, בעיניים ובאוזניים, דמעת ואודם בעיניים.

בנוסף, המכשיר, כך מספרים לנו, מנטרל וירוסים, חיידקים, נבגי עובש ופטריות בחלל החדר, וכן מנטרל את האוויר מגזים רעילים ומזהמים. המכשיר מנטרל ריחות לא נעימים ועשן, כגון: עשן סיגריות, ריחות בע"ח, אשפה ועוד.

המכשיר מבוסס על טכנולוגיה מהפכנית, הנקראת Plasmacluster, המנצלת את אדי המים הנישאים בחלל החדר לטובת נטרול גורמים מזהמים ומעוררי אלרגיה.
במחקרים שבוצעו באוניברסיטת הירושימה ביפן, הוכח כי בתוך רבע שעה בלבד מנגנון ה-Plasmacluster מנטרל 91% מקרדית האבק בחדר נתון בגודל של 15 מ"ר.

עלות המכשיר: 2,490 ש'. ניתן לקבלו להתנסות לתקופה של 14 יום.

חדש בשניידר: היפוך תנוחת העובר ממצג עכוז למצג ראש המאפשר לידה רגילה

מרפאה ייחודית המתמחה בהיפוך חיצוני של תנוחת העובר ממצג עכוז למצג ראש המאפשר לידה טבעית, הוקמה בימים אלו בבי"ח לנשים ע"ש הלן שניידר, בילינסון. ההיפוך החיצוני של העובר נועד למנוע את הצורך בניתוח קיסרי, בשל מצג עכוז, וע"י כך למנוע את התחלואה האימהית האפשרית כתוצאה מכך.

לפני ביצוע הפעולה, מוצגות בפני היולדת שתי אפשרויות להיפוך עוברה - היפוך חיצוני רגיל (ניתנת תרופה המרפה את שריר הרחם) והיפוך חיצוני תחת הרדמה איזורית המבוצע בחדר ניתוח.שיטת ההיפוך החדשנית המבוצעת בהרדמה איזורית, מעלה משמעותית את אחוזי ההצלחה של ההיפוך, וזאת בשל הרפיית שרירי הבטן של היולדת. בנוסף, שימוש בהרדמה מקומית מונע לחלוטין את תחושת הכאב וחוסר הנוחות שאופיניים לשיטה המסורתית הקיימת.

בבית החולים מציינים כי שיעור סיבוכים משמעותיים בפעולת ההיפוך נמוך ביותר. עם זאת, במידה ומופיע סיבוך כזה, ניתן לבצע ניתוח באופן מיידי ללא צורך בהמתנה, שכן היולדת כבר נמצאת בחדר ניתוח לאחר ביצוע ההרדמה. בכל מקרה, במידה וההיפוך אינו מצליח ממשיכים מיד בביצוע הניתוח הקיסרי.

פרופ' משה הוד, מנהל היחידה להריון בסיכון גבוה ומנהל מרפאת היפוך, בי"ח לנשים ע"ש הלן שניידר, בילינסון, מספר: "ייחודיות המרפאה הנה בצוות מומחים ייעודי המיומן ומתמחה בביצוע פעולת היפוך עובר. ההיפוך כולו מבוצע תחת הדרכת מכשיר אולטרסאונד, כך שמיקום ומצב העובר וכן, מיקום השלייה ידועים לרופא המבצע לאורך כל הפעולה. ניסיון ההיפוך נמשך מס' דקות ובמידה והוא נכשל, מתבצע ניתוח באופן מיידי. הפעולה מבוצעת על ידי רופא בכיר".

לדברי פרופ' מרק גלזרמן, מנהל בי"ח לנשים ע"ש הלן שניידר, בילינסון, "שיעורי ההצלחה של היפוך נעים כיום בין 30%-60%. אנו מאמינים כי בזכות מרפאה זו נחסוך בכל שנה לכ-150 יולדות את הצורך בניתוח קיסרי, ונאפשר להן את חוויית הלידה הטבעית".

המכללה האקדמית הדסה ירושלים תערוך בדיקות עיניים לציבור הרחב

המכללה האקדמית הדסה ירושלים, המובילה בתחומי מדעי הבריאות והמחשב, הודיעה כי תיתן לציבור הרחב שירותי בדיקות עיניים. הבדיקות, שנערכות בפיקוח אופטומטריסטים בעלי ניסיון מקצועי ואקדמי רב, מוצעות לכל המעוניין, אינן מוגבלות בזמן וכרוכות בתשלום סמלי בלבד של 20 ש"ח למשפחה שלמה למשך שנה. השירות ניתן לילדים ולקשישים בחינם.

בדיקות הראייה הנערכות על ידי החוג לאופטומטריה של המכללה האקדמית הדסה ירושלים הן מקיפות ויסודיות, ואורכות על פי רוב כשעתיים. בבדיקות מושם דגש על תפקודי ראייה שונים כגון מיקוד ראייה, שדה ראייה, הערכת פזילה ועין עצלה. כמו כן, מתקיימות בדיקות לרישיון נהיגה. משקפיים מוצעות למבקרים במחירים נמוכים במיוחד.

בנוסף על הבדיקות הרגילות, מתקיימות בדיקות לילדים עם ליקויי למידה. שירותים נוספים הניתנים במחירים סמליים הם התאמת משקפיים לילדים וטיפולים במרפאת התרפיה הוויזואלית. כמו כן, ניתנים שירותים במחירים מסובסדים הקשורים בעדשות מגע: התאמת עדשות מגע מכל הסוגים, טיפול במצבים מיוחדים, אספקת עדשות מגע רגילות, תמיסות, וכן עדשות מידע ליליות המבטלות את הצורך בעדשות מגע או משקפיים במשך היום.

לדברי פרופ' נאוה בן צבי, נשיאת מכללת הדסה, "יוזמה זו נותנת לקהל הזדמנות מצוינת לעבור בדיקות עיניים מקיפות במיוחד, ולנו הזדמנות מיוחדת לבטא את כישורינו המקצועיים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עיניים לילדים ופזילה, ובפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום