ניתוח מתיחת פנים לפני גיל 50?

(0)
לדרג

תופעה: נשים צעירות פונות לניתוח מתיחת פנים ולא ממתינות להופעת קמטים בגיל מבוגר יותר. זאת לא מתיחה

רופא מנתח פלסטי
03-5346003

גיל הפנייה לניתוחי מתיחות הפנים יורד. אם בעבר נשים החליטו לעבור מתיחת פנים לקראת גיל 60, הרי שכיום תמצאו בקליניקות של המנתחים הפלסטיים מטופלות בנות ארבעים פלוס המבקשות לרענן את מראה הפנים. אם בעבר הגיל הכרונולוגי הוא זה שקבע מתי הזמן הנכון לעשות ניתוח מתיחת פנים, הרי שבעידן החדש הגורם הקובע הוא דווקא הגיל הביולוגי.

בעבר לא נותחו נשים בנות פחות מ-50. היום יש שינוי בגישה, נסיבות חדשות וסטנדרטים חדשים. ההתייחסות היא לרקמות לפי איכותן, לפי הגנטיקה. כיום, יותר מבעבר, העור אצל נשים רבות מאבד אלסטיות מוקדם יותר. זה קשור לאורח חיים, חשיפה לשמש, תורשה וגורמים נוספים. לא מעט נשים צעירות, בנות ארבעים פלוס, הן מועמדות מתאימות לניתוח מתיחת פנים בגלל פגמים שהזמן יצר. יש יתרונות לניתוח בגיל צעיר: ככל שאיכות העור טובה יותר בעת ביצוע הניתוח, נקבל תוצאה טובה יותר שתישמר לזמן ארוך.

לכן, חשוב להקדים את ההחלטה על ביצוע הניתוח. כשמחכים עד שמראה הפנים יצדיק כביכול ניתוח, יתכן שהתוצאה תהיה פחות טובה, כי רקמת העור פחות אלסטית ולכן יכולת ההתכווצות על פני קווי המתאר של הפנים נפגמת. זה דומה לבגד ים - סמוך לרכישה הוא יושב נהדר על החמוקיים. כעבור שנה-שנתיים הבד נמתח ומתרופף וכבר אינו אלסטי.

מוטב מוקדם ממאוחר

חשוב להדגיש כי לגיל הכרונולוגי לא תמיד יש חשיבות מכרעת. ישנן נשים בשנות הארבעים לחייהן אשר עורן רפוי ומקומט יותר מזה של נשים אחרות בגילאי החמישים. נשים אלו מגיעות פעמים רבות למרפאה ומבקשות להשיג פתרון לבעיה המציקה להן על ידי הזרקות.

לפעמים ניתן באמצעות הזרקה של חומרי מילוי לשפר את מראה הפנים, אך פעמים רבות יהיה זה בזבוז של זמן וכסף, הרבה כסף, משום שחומרי ההזרקה הזמניים יקרים ויש לחזור על הטיפול פעם בשנה-שנה וחצי, שכן הבעיה אינה קמטי הבעה שהתעמקו עם השנים, אלא רפיון של השרירים והעור המשתפלים מעל הקמט. נשים אלו, שכלל לא חשבו שהן זקוקות כבר למתיחת פנים, נפגעות לשמע ההצעה של ניתוח, ודרוש להן בדרך כלל זמן להבשלת הרעיון וקבלת ההחלטה.

ההחלטה לבצע ניתוח היא שלהן ולטובתן, גם מבחינת התוצאה, שתהיה טובה יותר, וגם מבחינה כלכלית, שכן התוצאה תשאר לזמן רב, והן יחסכו הוצאה מיותרת של כסף על טיפולי הצערה למינהם.

לאחר הניתוח ניתן להשלים את התוצאה באמצעות הזרקת בוטוקס לקמטי ההבעה במצח ובצדי העיניים, אם קמטים אלו קיימים ומפריעים, ולגרום להעלמתם. אם קמטי ההבעה בצדי הפה עדיין ניכרים, ניתן להזריק חומרי מילוי. התוצאה הסופית תהיה מראה רענן וצעיר בעשר שנים לפחות מגילה הכרונולוגי של המטופלת.

למראה יש קשר ישיר להרגשה: חיינו התארכו. הגיל הממוצע של נשים מתקרב ל-80 מחד, והבלייה של הרקמות הואצה מאידך. יותר ויותר נשים הפעילות משפחתית, חברתית וציבורית, מתבוננות במראה ולא משלימות עם הדמות הניבטת ממנה ומבטאות תחושה משותפת ושכיחה: "אני מרגישה כה תוססת וצעירה ואילו הדמות הזו במראה נראית עייפה ובלה".

רבות מהן מתוסכלות מהפער בין הפנימיות לחיצוניות. לאחר הניתוח נהדר לראות את תגובת הנשים. מרביתן טוענות כי מלבד השיפור במראה, חל שינוי גדול גם בהרגשה הפנימית ובחיוניות, במרץ ובשמחת החיים. אין ספק ששיפור הגוף עושה נפלאות גם לנפש.

ההליך הניתוחי

בניתוח מוסרים עודפי העור בצוואר ובפנים והשרירים מהודקים מחדש ליצירת צוואר מתוח וחלק, קו לסת מהודק, ועצמות לחיים בולטות. כמעט כל החתכים מתבצעים בתוך אזור השיער, כך שלאחר ההחלמה לא ייראו הצלקות, מלבד צלקת בקו החיבור של האוזן, שלרב כמעט אינה נראית לאחר זמן.

בניתוח מטפלים גם באזור העיניים ומבצעים כריתה של עודפי עור ושומן בעפעפיים עליונים ותחתונים. מאחר שהבלייה באזור העיניים מוקדמת יותר, נשים רבות מבצעות במקרים רבים ניתוחי עפעפיים מספר שנים לפני מתיחת הפנים.

ההחלמה מהניתוח אינה קשה כפי שמתארות לעצמן רוב הנשים. למעשה, מעידות המטופלות, כי לאחר הניתוח אינן חשות בכאב, אלא באי נוחות בשל הנפיחות הנורמלית ותחושת המתח בשרירי הצוואר בעיקר. ההחלמה הראשונית נמשכת כשבועיים, ואת התוצאה הסופית ניתן לראות אחרי כשלושה חודשים.

השאיפה היא לתוצאה ניתוחית טבעית ככל הניתן. קיימים מנתחים אשר בשם השאיפה לקבלת תוצאה מרבית במתיחת הפנים, גורמים למתח רב מדי של רקמת הפנים והמנותחים סובלים מספר חודשים ממראה לא טבעי. הפגם הנוסף בשיטה זו הוא שרקמות אינן סובלות מתח רב ולכן המהירות שבה הן "יחזרו לסורן" ויתקבל מראה רענן פחות, תהיה רבה יותר.

שאלות הכרחיות

בצדה השני של המשוואה צריך להיות שיקול הדעת המקצועי של הרופא, המביא בחשבון את המצב האובייקטיבי, כלומר האם יש הצדקה לביצוע הניתוח לאור תלונות המטופלים, ואת המצב הבריאותי - אין לבצע ניתוח קוסמטי לפני שהמטופל נמצא בריא או סובל ממחלות המטופלות תרופתית. הרופא המטפל צריך לאשר את הניתוח. התוצאה הסופית תלויה בשני מרכיבים עיקריים: כישרונו וניסיונו של המנתח ואיכות הרקמות של המטופל.

אחת השאלות הנפוצות היא, לכמה זמן יעיל הניתוח? ובכן, התשובה כמובן אינה אחידה. מרבית המטופלים ייהנו מהתוצאה לזמן שבין 10-8 שנים, אך ישנם כאלו, מעטים אמנם, שיזדקקו לניתוח חוזר, בהיקף קטן יותר, כעבור שנה. אחרים באים לניתוח חוזר רק לאחר 15 שנים! כאמור, ישנה חשיבות מכרעת לעיתוי שבו בוחרים לעשות את הניתוח בהשפעה על הזמן שלאורו תישאר התוצאה.

לניתוח מתיחת פנים ישנן שתי תוצאות: האחת, ההשפעה בהווה - הפנים נראות רעננות וצעירות יותר; והשנייה, חשובה לא פחות, עיכוב המשך הבלייה הנוצרת מפעולת כוח הכבידה.

ד"ר מאייר הוא מנתח פלסטי בכיר, בעל מרפאת "מאייר קליניק" ברמת אביב.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום