פילינג - טיפול אסתטי חורפי

(0)
לדרג

עונת החורף מתאימה במיוחד לטיפול פילינג רפואי. שכבות העור העליונות מקולפות בהליך רפואי, והפנים מקבלות הזדמנות להתחדש ולהתרענן

מאת: ד"ר אלכסנדר אלטס

עונת החורף כבר כאן, ובעוד אנו עוטים שכבות בגדים, הרי שזו העונה האידיאלית והמתאימה לחדש את מראה הפנים באמצעות טיפולי פילינג במטרה לשקם את נזקי השמש, לחדש, לרענן ולהצעיר את העור, למנוע קמטוטים וכתמים.
פילינג רפואי הוא שיטת קילוף עור שבה מוסרות שכבות העור העליונות באמצעות חומר כימי. בכך מתאפשרת צמיחת עור חדש ללא השכבות הפתולוגיות. בנוסף, הקילוף גורם להפרשה של מתווכי דלקת שונים המעודדים או מנרמלים תהליכים שונים שנפגעו בתהליך ההזדקנות ומשווים לפנים מראה רענן וצעיר.

עונת החורף היא העונה האידיאלית לטיפולי פילינג - התחדשות תאי העור בחורף היא איטית יותר וטיפול לקילוף העור מזרז את התחדשות התאים המתים, ההחלמה מתרחשת ללא חשיפה לשמש (חשיפה לשמש עלולה לשבש ריפוי העור). כמו כן, בחורף יש פחות לחות באוויר ועור הפנים מזיע פחות.

כמה נתונים על טיפולי פילינג

בחורף קיימת מגמת עלייה של 50% לפחות בביקוש לטיפולי פילינג של עור הפנים.
טיפולי אלו מהווים 20% מהטיפולים האסתטיים שנעשים כיום.
הטיפול הנפוץ ביותר הוא פילינג בינוני אשר "מתקן" כתמי פיגמנטציה וקמטים.
שיעור הגברים הפונים לניתוחי פילינג הוא 10%, לעומת שיעור הנשים - 90%.

הסוגים הכימיים מחולקים לשלושה על פי עומקם:

^^קילוף קל^^ - סדרת טיפולים שמחדשת את העור, אפשר לשלב בה קרמים מרקיחות שונות לטיפול בפיגמנטציה.
^^קילוף בינוני^^ - הנפוץ ביותר, מטפל בכתמי פיגמנטציה וקמטוטים.
^^קילוף עמוק^^ - מטפל בקמטים עמוקים וצלקות אקנה, מבוצע בחדר ניתוח.

עומק הקילוף תלוי בכמה אלמנטים: סוג החומר המשמש לקילוף - בפילינג שטחי הוא מורכב בדרך כלל מחומצות אלפא ובטא הידרוקסיות, בעוד שפנול (חומצה קרבוקסילית), נמנה בין התמיסות המשמשות לקילוף עמוק. גם צורת המריחה ומשך זמן המגע של החומר עם העור משנים את עומק הקילוף. בנוסף, הכנת העור לפני הקילוף על ידי שימוש מקדים ברטין A, מסירה את שכבת הקרן ומעמיק את חדירת חומר הקילוף. הטיפולים הקלים והבינוניים הם הנפוצים ביותר בגלל הקלות היחסית שבה הם עוברים וזמן ההחלמה הקצר - מימים ספורים ועד שבועיים בדרך כלל. טיפולים אלו אינם מיועדים לקמטים עמוקים או לנפילת עור, אבל בהחלט יכולים לגרום לאחידות בצבע ולהעלמת קמטוטים.

ככל שקילוף העור עמוק יותר, הוא כולל גם זמן החלמה ארוך יותר ועלייה בשכיחות הסיכונים. המטרה בתהליך נכון היא לגרום ליצירת רקמה חדשה באופן המרבי האפשרי מצד אחד; ופגיעה מינימלית בעור מצד שני. זהו הקונצפט שמאחורי ביצוע פילינגים קלים ובינוניים חוזרים. יש להם סיכונים נמוכים יחסית כאשר הם מבוצעים על ידי רופאים מנוסים שהודרכו בנושא, ויוצרים אפקט מצטבר גדול הרבה יותר מאשר קילוף אחד קל או בינוני.

עומק הקילוף

^^קילוף עור שטחי^^ - מיועד בעיקר לטיפול בעור צעיר לשם רענון, שיפור וטשטוש של חלק מליקויי הפיגמנטציה. קילוף שטחי מבוצע על ידי הרופא במרפאתו, כרוך בצריבה קלה ואינו דורש הרדמה או חומרים משככי כאב. להשגת התוצאה הרצויה, יש צורך בסדרה של 5-4 קילופים בהפרשי זמן של 4-2 שבועות. הטיפול מלווה בקילוף עור קל בלבד ולכן זמן ההחלמה אינו משמעותי. יש לחזור על הטיפול אחת לשנה.

^^קילוף עור בינוני^^ - נועד לשפר נזקי שמש וסימני הזדקנות העור, כמו כתמים, נגעים טרום-סרטניים וקמטוטים עדינים. זהו טיפול במרפאה שאינו דורש הרדמה. להשגת התוצאה, לרוב, דרוש טיפול בודד שההחלמה ממנו מגיעה לכשבוע ימים. הטיפול מלווה בקילוף הנראה לעין, והעור החדש שומר על ורדרדות לזמן מה (בין שבוע לארבעה שבועות).

^^קילופי עור עמוקים^^ - מעלים כתמים וקמטים בעור, נגעים טרום-סרטניים וצלקות אקנה, ואף יוצר אפקט של מתיחת עור. השינויים שהוא גורם מידיים ודרמטיים. קילוף עמוק מבוצע על ידי רופא עור או כירורג פלסטי בחדר ניתוח, תחת טשטוש או הרדמה קלה. בתום מריחת התמיסה, הפנים נחבשות במסכת פלסטרים למשך 24 שעות. עם הסרת המסכה למחרת יום הטיפול, מכסים את הפנים באבקה אנטיספטית למשך שבעה ימים נוספים. במהלך תקופה זו העור בונה את עצמו מחדש.

ד"ר אלכסנדר אלטס הוא מומחה לרפואת עור ולדרמטלוגיה אסתטית, מנהל מרפאת "כללית אסתטיקה" בחדרה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום