עלייה של 16% בניתוחים פלסטיים

(0)
לדרג

כ-11,600 ניתוחים פלסטיים בוצעו בישראל ב-2007. כ-40% מהם - ניתוחים להגדלת חזה. מרבית הציבור בודק את מומחיות המנתח לפני הניתוח

מאת: מערכת zap doctors

נתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית לסיכום שנת 2007 מצביעים על עלייה בכמות הניתוחים הפלסטיים האסתטיים בישראל. על פי הנתונים, כ-11,600 ניתוחים פלסטיים בוצעו בשנה החולפת, לעומת כ-10,000 בלבד ב-2005 - עלייה של 16 אחוזים.

עוד עולה מהנתונים כי כמעט 40 אחוזים מהניתוחים הינם ניתוחי לעיצוב השד. היחס בין מספר הניתוחים למספר הפרוצדורות שאינן ניתוחיות (כגון, הזרקת בוטוקס, הסרת שיער וכו') עומד על 1 ל-10.

לדברי ד"ר איל וינקלר, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, העלייה במספר הניתוחים בישראל דומה לעליה בכל העולם: "גם האיגוד האמריקאי דיווח השנה על עליה משמעותית בכמות הניתוחים, והנושא מתחבר לכך שהטכניקות הניתוחיות והתוצאות משתפרות כמעט מדי יום ועל כן הביטחון של הציבור בתחום גדל".

תקנות המומחים החלו לפעול

מסקר עמדות הציבור שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, בקרב 502 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת דוברת עברית, עולה כי 12% מהציבור הצהיר כי יהיה מעוניין לבצע ניתוח פלסטי בעתיד. בתשובה לשאלה "האם אתה מסכים עם המשפט - ניתוח פלסטי מתאים לאחרים, אך לא בשבילי", המאפשרת לבחון עמדות כלפי הנושא תוך נטרול הפן האישי, ענו כבר 60% מהציבור כי הם מסכימים מאד או די מסכימים. אגב, בסקר דומה שנערך בשנת 2005 ענו53% בלבד כי הם מסכימים עם המשפט, עליה של 7%.

על פי הסקר, התקנות החדשות בתחום הכירורגיה המאפשרות למנתח לערוך ניתוחים רק בתחום עיסוקו משפיעות מאד על הציבור. 52% מציבור המנותחים או אלו המתכוונים לעבור ניתוח בקרוב הצהירו כי בדקו או יבדקו האם המנתח אותו בחרו חבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. לדברי ד"ר עזיז שופאני, מזכיר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, הנתון הזה מעיד על שינוי תפיסתי חשוב: "הציבור הישראלי מתחיל להבין כי ניתוחים פלסטיים הם הליכים כירורגיים מסובכים ומורכבים שרק מנתח העוסק בתחום יכול לבצעם בצורה מקצועית וברמת איכות גבוהה".

חוות דעת של חברים היא עדיין הכלי המרכזי באמצעותו יבחרו הישראלים את המנתח שלהם. על פי הסקר, 45% מאלה שעברו ניתוח או מתכוונים לעבור בעתיד בחרו מנתח פלסטי באמצעות המלצת חברים. 30% התייעצו או יתייעצו עם רופא מומחה ואילו 14% יבחרו במנתח על פי המחיר.

הציבור מצהיר על אף, אבל חולם על חזה

מהסקר עולה כי האיבר שהכי "מציק" לישראלים הוא אפם. 8% מכלל הציבור ענו כי לו היו מחליטים לשפר את אחד מאיברי גופם, החוטם היה המועמד הוודאי. המספר הזה מטפס ל-27% בקרב אלו שהצהירו כי הם מתכוונים לבצע ניתוח פלסטי. בקרב המתכוונים לבצע ניתוח עומד במקום השני ניתוח הגדלת או הקטנת החזה עם 18%. לאחר מכן מדורגים ניתוחי מתיחת פנים (17% מקרב המתכוונים לבצע ניתוח), שאיבת שומן (15%) ומתיחת בטן (11%).

עם זאת, בסקר שנערך בקרב המנתחים חברי האיגוד עולה כי בפועל הניתוחים לעיצוב השד הם הניתוחים הפופולאריים ביותר - 36% מהניתוחים הם כאלה, אחריו מופיעים הניתוחים למתיחת פנים (13%), רק אחריהם 12% הם ניתוחי האף וניתוחי מתיחת הבטן.

העולם שייך לצעירים

באופן לא מפתיע קיים רוב למגזר הנשי בקרב אלו שהצהירו כי יבצעו ניתוח פלסטי (14.9% מהנשים לעומת 8.2% מהגברים). נתון שמפתיע יותר הוא חתך הגילאים. מסתבר כי מרבית אלו שהצהירו על כוונה לבצע ניתוח פלסטי הינם בגילאי 18-34 (17.4%), כאשר הנכונות יורדת ככל שעולה הגיל. כך למשל, רק 6.1% מקרב גילאי 55+ הצהירו כי הם מתכוונים לבצע הליך כירורגי פלסטי כלשהו.

אזור השרון הוא המוביל בישראל מבחינת נכונות תושביו לבצע ניתוח פלסטי עם 17% שהצהירו על כוונה זו. לאחר מכן מדורגים תושבי תל אביב (12.7%), תושבי ירושלים הדרום (10.2%) ותושבי חיפה ככל הנראה המרוצים ביותר ממראה גופם, כיוון שרק 8.3% הצהירו על כוונתם לבצע ניתוח פלסטי כלשהו.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית: בשיתוף עם אריאל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום