מכתב פתיחה

(0)
לדרג

מאת: על מטרות הפורום ועל העומד בראשו בכתבה הבאה:
שלום למתייעצים בפורום הפסיכותרפיה

תודה על האמון שהיבעתם בי בפנותכם להתייעץ עימי. אשמח להגיב לפניותיכם בקשר לקשייכם הרגשיים ולהשיב לשאלות הנוגעות לפסיכותרפיה, שהיא טיפול ע"י שיחות.

פורום זה הוא המשך לפורום הטיפול הנפשי שהיה קיים עד כה באתר דוקטורס ובו ענו לשאלות המתייעצים אנשי מקצוע מתחומים שונים בבריאות הנפש. חוק הפסיכותרפיה נמצא עדיין בשלבי גיבוש. עפ"י הצעת החוק הנוכחית יהיו רשאים לעסוק בפסיכותרפיה פסיכיאטרים, פסיכולוגים קליניים ועובדים סוציאליים בעלי תואר שני לפחות שהתמחו בתחום בריאות הנפש.

מבחינה חוקית, קיימת עדיין אפשרות לאנשים שונים שאינם נמנים על המקצועות הנ"ל להציג את עצמם כפסיכותרפיסטים. על כן, בפנותכם לקבלת טיפול נפשי, בייחוד במגזר הפרטי, מומלץ לברר את כישוריהם המקצועיים, לרבות בקשה מאיש המקצועי להציג בפניכם תעודות (רישיון מומחה בפסיכיאטרייה, רישיון מומחה בפסיכולוגיה קלינית, או תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות של בריאות הנפש).

במסגרת הפורום אשמח לענות על כל בעיה או קושי רגשי המטריד אתכם. כדי שהתגובה תהייה יעילה, אנא הקפידו לכלול פרטי רקע כמו גיל, מין הימצאות או אי-הימצאות בטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, כולל פירוט התרופות, מצב משפחתי ורקע כללי לבעיה. ניתן לעשות את כל זאת במשפט אחד.

כבוד הדדי הוא מושג המפתח בפורום זה. הדברים אמורים הן לגבי יחסיכם זה לזה והן לגבי היחסים ביניכם לביני. הודעות הכוללות ניסיון לפגוע במתייעץ אחר ו/או במנהל הפורום תימחקנה. מי שמבקש להגיב על פנייה שהועלתה, מוזמן לעשות כן, כל עוד תגובתו רלוונטית לפנייה. עם זאת, כדאי לזכור שכשמדובר בענייני הנפש, אין פתרונות "נכונים" או "לא נכונים". תרופה מסוימת, או טיפול בשיטה כזו או אחרת, שעזרו לאדם מסוים עלולה להזיק לאדם אחר ולהפך. על כן, הימנעו נא מלכפות את הפתרון שעזר לכם על אנשים אחרים או להזהיר אנשים אחרים מטיפול שהזיק לכם. גולשים המבקשים אך ורק לחלוק את חוויותיהם עם הזולת, ללא התערבות איש מקצוע, מוזמנים לעשות כן בפורום התמיכה ההדדית, שהקמתי במיוחד לצורך זה.

בהצלחה לכולנו,
ד"ר גידי רובינשטיין

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום