טכנולוגיה לבישה לשיכוך כאב

(0)
לדרג

חיישן מצויד טכנולוגיית EEG הרושמת אותות חשמליים במוח תוכל לסייע לנהל כאבים ותספק תוכן אישי שיעזור למטופלים להסיח את הדעת

מאת: מערכת zap doctors

בית חולים סאות'רן הילס שבנוואדה, ארה"ב השלים לאחרונה תוכנית פיילוט לטכנולוגיה לבישה, שעושה שימוש בטאבלטים של סאמסונג לרישום הפעילות החשמלית במוח (EEG). באמצעות הטכנולוגיה ניתן להעריך את רמת הכאב של החולה ולהפחית את הכאב על ידי אספקת תוכן המסיח את הדעת.

במסגרת המחקר סופקו לאלף מטופלים בחדר המיון, ילדים ומבוגרים, טאבלטים ועם גומיית ראש הקוראת EEG. ציוד זה החליף את המערכות בהן משתמש בית החולים בדרך כלל למעקב ודיווח של כאב - סקאלה מרמה 1- 10 עם סמיילי עצוב ושמח.

בעזרת טכנולוגיית EEG החיישן מסוגל להעריך את רמת הכאב של החולה ולהציג לו אותה על המסך. החולה מאשר או דוחה את אבחון החיישן על רמת הכאב. בטאבלט ניתן גם למצוא מגוון של סרטונים ומוזיקה אשר מוצעים לחולה בהתאם לרמת הנוחות שלו והבחירה שלו. המערכת לומדת באיזה סוג תוכן החולה מתרכז יותר (כלומר, דעתו מוסחת מהכאב) ומציעה לו תוכן רלוונטי. החולה יכול לסמן האם אהב או לא אהב את התוכן והמערכת לוקחת זאת בחשבון.

החוקרים לא חוקרים רק את היכולת להסיח את דעת החולה מהכאב. מחקרים מראים שיש מנגנון פיזי המביא לכך שהסחת הדעת מהכאב משחררת באופן טבעי אופיואידים אשר מפחיתים את הכאב.

90% ממשתתפי המחקר אמרו שהם נהנים להשתמש בטכנולוגיה החדשה, 81% אמרו כי הטכנולוגיה שיפרה את רמת הנוחות שלהם, 77% העידו שהמערכת הבינה נכונה את רמות חוסר הנוחות שלהם ו87%- נהנו מהתוכן שהוצג להם.

שיפורים עתידיים אפשריים כוללים שימוש במידע שנאסף כדי שאחיות יוכלו לעקוב אחר החולים, לדעת מתי רמת הכאב מתגברת ולתת תרופות למניעת כאב מהר יותר.

בואו לדבר על זה בפורום כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום