אוזניים, אפים, שפתיים וכו'

(0)
לדרג

האם ניתוח פלסטי יכול לשנות התנהגות ולעזור בחיים תקינים? כמה עצות לחושקים בניתוח כזה, חותכים עניין

מאת: במחקרים שנעשו בקרב ילדים בבתי-ספר יסודיים בארה"ב נמצא, שכ- 30% מבעלי האוזניים הבולטות סבלו מבעיות חברתיות ונצפו אצלם הפרעות התנהגות וירידה בלימודים. רופאי הילדים לא תמיד מגדירים את תופעת האוזניים הבולטות כמום מולד, כיוון שאין לכך משמעות תפקודית, אבל ילד שנולד עם אוזניים כאלה יצטרך בהמשך להתמודד עם...
ילדים הם עם אכזר?

ילדים הם אכזריים, את הקביעה הזו השמיע לא פעם כל הורה באשר הוא, לעיתים בייאוש עמוק, לעיתים בוודאות נחרצת ולעיתים סתם כך, כדי להסביר לעצמו משהו לא מובן (למה נשכו לי את הילד, למה הוא בוכה, ולמה ידי קצרה מלהושיע)
יש דברים שנחשבים בעיני ילדים ל"סימנים מרשיעים" אוזניים גדולות, משקפיים, שומן, רזון, הורים יוצאי דופן וכך הלאה, כל ילד היה רוצה פיתרון קסמים שיהפוך אותו לאחר, שיסייע לו במלחמות אבודות, אבל האם זה תמיד נכון לילד? זו שאלה (קשה) בפני עצמה.
ועל ההורים להחליט בשיתוף עם הילד האם ההתערבות הניתוחית היא הכרח (כשאפשר) או האם ניתן לחיות עם המגבלה (המציאותית או הדמיונית) או שנדרשים אמצעים דרסטיים, עד כאן ברובד הרגשי/נפשי.

מי יקבע?

המדד לאוזניים בולטות שמצריכות ניתוח הוא כאשר המרחק בין החלק העליון של האוזניים לבין הגולגולת עולה על 2 ס"מ, אך מה שקובע באמת היא הרגשתו של האדם עצמו.
לכל "פגם" גופני (במרכאות כמובן, היות ומה שקובע באמת פרט למקרי קיצון היא תחושת האדם והסביבה) יש קריטריונים ברורים, חשוב לברר האם הבעיה באמת רפואית או שמא מדובר בבעיה אסתית בלבד (וחמורה לעיתים, לא פחות)

ד"ר יוסף ברגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, גורס כי ניתן לבצע את הניתוח כבר בגיל שש, היות והאוזן מגיעה למלוא התפתחותה מבחינת המבנה ול- 70%-80% מגודל האוזן של אדם מבוגר. עוד חשוב לדעת כי תוצאות הניתוח לא יפגעו בתהליך הגדילה של הילד"

לילדים עד גיל 12 עושים את הניתוח בהרדמה כללית . אצל ילדים גדולים יותר, שיכולים לשתף פעולה עם המנתח, די בהרדמה מקומית. הניתוח אורך כשעה וחצי, ולרוב הולכים הביתה באותו יום. את התחבושות מסירים כעבור ימים אחדים ולהחלמה הסופית מגיעים כעבור חודש.

ד"ר יוסף ברגר:"בעזרת ניתוח פשוט יחסית ניתן להחזיר לילד את הביטחון העצמי, ולמנוע ממנו התמודדות עם תסביכים מיותרים. הניתוח אינו מסובך, אך הוא דורש מיומנות גבוהה מהמנתח ולא כל בעל תואר, מנוסה דיו לבצעו".

קיץ בא

עכשיו, בקיץ, יגדשו אלפי בני נוער, ילדים ומתבגרים את המרפאות הפלסטיות במטרה לחזור לספסל הלימודים במראה חדש וזוהר, מה חשוב לזכור כשיוצאים לחתוך?
כמה כללים וכמה עצות:

מידע

אספו מידע על סוג הניתוח שאתם מעוניינים לעבור. יש שפע של מידע באינטרנט וגם עלוני מידע של מרפאות. קראו מידע לגבי שיטות שונות המשמשות להשגת אותה מטרה.למרפאות נבחרות גם יש אתרי אינטרנט איכותיים. אתר אינטרנט יכול לענות על הרבה שאלות בטרם החלטתם לאן לפנות.

דברו עם מטופלים אחרים שעברו ניתוח כזה. קראו את השאלות והתשובות המופיעות בפורומים באינטרנט. אל תהססו לשאול ולהתעניין.

בחנו תמונות של "לפני" ואחרי" הזמינות במרפאות ניתוחים פלסטיים אך זכרו שתמונות מוצגות הן התוצאות הטובות ביותר. את הפחות מוצלחות לא מציגים

הכינו רשימה של התרופות שאתם לוקחים כיום כדי ליידע את הרופא משום שאחרי הניתוח ייתכן שתצטרכו להימנע מתרופות מסוימות.

הביאו בחשבון את תחביביכם. ואיך הם ישתלבו עם הניתוח (שחייה, ריצה, ספורט וכו')

הרופא ואתם

היזהרו מרופאים שאינם מתריעים בפניכם על סיכונים וסיבוכים. זכרו שמדובר בשינוי גופכם שלכם , מומלץ לברוח מרופא שמדווח על אפס סיבוכים , או אינו מסביר את הסיכונים והסיבוכים מיוזמתו מבלי שתשאלו.

נסו לקבל המלצות על רופא, מרופאים, אחיות, מטופלים.

סמכו על האינסטינקטים שלכם (הורים לילדים או בני נוער) . לפעמים, יש סיבה טובה לתחושה רעה ביחס למישהו או משהו..

התייעצות צריכה להימשך בין 10 דקות לחצי שעה והרופא צריך לענות על כל שאלותיכם. אל תתפתו לבחור ברופא רק משום שמחיר ההתייעצות מנוכה ממחיר הניתוח.
אצל רופאים נבחרים ניתן לקבוע ביקור מקדים במרפאה אצל אחות המרפאה, אחות מתאמת ומזכירה - ללא תשלום על מנת לקבל פרטים רבים אודות הניתוח על כל היבטיו.

בואו להתייעצות מצויידים ברשימת שאלות כתובה, תמונות של מה שאינך רוצה שתהיה תוצאת הניתוח, אמצעים אלה נועדו להמחיש לרופא בבירור מה בדיוק אתם רוצים להשיג.

שימו לב לכך שהרופא משיב לך בפתיחות ובאמינות על שאלותיכם ומתאר בפניכם את הטיפול המוצע באופן שלם ויסודי , כולל את תהליכי ההחלמה והסיבוכים העלולים להתרחש. שיחה כזו תבטיח את התאמת הציפיות של המטופל ליכולתו של הרופא ותקטין את מידת אי שביעות הרצון ומההפתעות , בסופו של התהליך.

על בית החולים

ודאו שהמרכז הרפואי שבו יתבצע הניתוח שלכם הנו מרכז מאושר ובעל מוניטין. ההסמכה חשובה כדי להבטיח שמקום מצויד ומאויש בקידמת הטכנולוגיה ונוהג על פי כללי הבטיחות הדרושים.

וכמה עצות לכל טיפול רפואי באשר הוא:

העצות הבאות טוען ד"ר מיכאל שפלן מהמרכז הרפואי "עתידים" אינן נוגעות לניתוח פלסטי בלבד אלא לכל טיפול רפואי.

א.המטופל זכאי לטיפול מתחשב, לכבוד ולפרטיות.

ב.המטופל זכאי לקבל מידע רלוונטי, מלא , עדכני וברור לגבי כל מה שקשור בטיפול/ניתוח וכל זאת בגובה העיניים.

ג.למטופל זכות לדעת את זהות הרופאים, האחיות ואחרים המטפלים בו לרבות סטודנטים ומתמחים.

ד. המטופל זכאי לפרטיות בין אם בשיחותיו עם הרופא, בבדיקה או באשפוז ולשמירת החסיון של תקשורת זו. הרופא וצוותו מחוייבים לסודיות רפואית.

ה. המטופל זכאי לעבור על הרשומות הרפואיות המתייחסות אליו ולקבל הסבר למה שאינו מובן , לקבל עותקים של תיקו הרפואי כל אימת שיבקש תמורת חתימה על ויתור סודיות.

ו.המטופל זכאי לדעת על קשרים עסקיים הקיימים בין בתי חולים, אוניברסיטאות או ספקי בריאות אחרים העשויים להשפיע על הטיפול בו.

ז.אצל רופאים מנוסים תוכלי גם לקבל חומר כתוב ,מידע בע"פ , ולצפות בתמונות ומצגות ממוחשבות על הניתוח ותוצאותיו.

ח. נכון שהרופא היקר ביותר אינו בהכרח גם הטוב ביותר , אבל ההיפך בטוח שאינו נכון.

ט. רופא זול יותר הוא פחות מנוסה , פחות מבוקש ויכול לדרוש שכר טרחה נמוך יותר כמו בכל מקצוע.

י. חומרים משובחים (שתלים , תפרים , תרופות , חבישה) רופאים משובחים (מנתח , מרדים) אחיות משובחות , וציוד משובח עולים יותר כסף וטבעי שניתוח במרכזים מן השורה הראשונה יעלה מעט יותר אך תקבלו הרבה יותר.

בואו לדבר על כך בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום