ישראל חזקה בקנביס הרפואי

(0)
לדרג

לפי נתוני הוועדה למאבק בסמים בכנסת, ישראל היא שיאנית העולם בשימוש בקנביס רפואי. במקביל, התחום לא מוסדר כראוי והסם נופל גם לידיים הלא נכונות

מאת: מערכת zap doctors

לפי המשטרה, הקנביס הרפואי הוא כבר מזמן לא רק משכך כאבים, ומשמש לא רק את החולים. לפי הנתונים שהוצגו אתמול (ג') בדיון בוועדה למאבק בנגע הסמים בכנסת, קיימת זליגה של קנביס רפואי לעבריינים ושדות הגידול לא מאובטחים כראוי. דבר זה מדאיג במיוחד על רקע דבריה של ד"ר ברקת שיף-קרן, מומחית להרדמה ולטיפול בכאב, שאמרה כי ישראל היא שיאנית העולם בשימוש בסם למטרות רפואית ביחס למספר התושבים במדינה.

לדברי אייל זילברמן, נציג המשטרה שנכח בדיון, "חלק לא מבוטל מהשדות הגידול לא עומדים בדרישות המשטרה. זה פשוט הזוי - יש שדות הממוקמים סמוך לפארק ולקניון, כשבמקום גדר בגובה של מטר בלבד. החומר נמצא במכולה במקום במחסן מבטון. אין מצלמות אבטחה ואין מנעולים משמעותיים. כל אחד יכול להיכנס לקחת מה שהוא רוצה בלי שירגישו. במשך שנתיים הפצנו מכתבים והתרענו בפני משרד הבריאות שהוא הגורם היחיד המוסמך לסגור את אותם המקומות, אבל שום דבר לא קרה". סנ"צ אודי וולף הוסיף כי על פי ההערכות, בכל שנה נעלמים משדות הגידול כ-15 טון של תפרחת קנביס.

מגדל קנביס שנכח בדיון התריע גם הוא על חוסר הסדר בתחום: "על אף שפנינו לא פעם למשרד החקלאות והבריאות כדי לקבל ייעוץ בתחום הגידול, תמיד קיבלנו תשובה שלילית בטענה שהנושא טרם הוסדר ולכן עוד לא הוגדרה תקינה רפואית". ליאת בני, יו"ר העמותה לקידום קנביס רפואי, אמרה כי מאחר שאין הסדרה, אין הדרכה ואין חיסיון רפואי, ההתנהלות של משרד הבריאות היא בגדר רשלנות רפואית".

יו"ר הוועדה, ח"כ טלב אלסאנע (רעמ-תעל), סיכם כי הוועדה תערוך סיור באחד משדות הגידול ותקיים ישיבת מעקב בנושא. "אם משרד הבריאות מלין על כך שגידול שמתנהל ללא הסדרה עלול להוביל ללגיטימציה של הקנביס בדלת האחורית, מין הראוי היה שלא יתעלם מדו"חות שהוא מקבל מהמשטרה על שדות גידול שלא עומדים בתקן. כיום, שנתיים מאז שנושא הקמת הרשות הממשלתית עלה לסדר היום בכנסת, שום דבר לא נעשה בפועל. מציאות זו יוצרת אי סדרים ובפועל מי שמשלם על כך את המחיר הם החולים עצמם".

בואו לדבר על זה בפורום כאב בקרב חולי סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום