מה חיפשת?

(0)
לדרג

סקס? לא תודה, קניות? אולי.. בריאות? קניתי. על הרגלי החיפוש הנפוצים ברשת, לבריאות און-ליין

מאת: סקר גדול שנערך בארה"ב מגלה כי הנושא המבוקש ביותר על ידי האמריקנים באינטרנט אינו סקס אלא דווקא נושאי בריאות. 55 אחוזים מהאמריקנים משתמשים באינטרנט כדי לחפש מידע רפואי, לעומת 47 אחוזים שביצעו קניות מקוונות ברשת.

סקר מקיף שבדק את הרגלי השימוש של האמריקנים ברשת האינטרנט מגלה כי נושא המידע המבוקש ביותר היה דווקא מידע רפואי. על פי ידיעה שפורסמה במגזין "ממון" של העיתון ידיעות אחרונות, עולה כי לא פחות מ-52 מיליון אמריקנים השתמשו באינטרנט כדי להשיג מידע על מחלות ודרכי הטיפול בהן, לבדוק כיצד אפשר להשתתף בניסויים קליניים ולמצוא מתכונים דלי-שומן.

הסקר, שהקיף למעלה מ-12 אלף איש, מגלה כי 55 אחוזים מהאמריקנים גולשים באינטרנט כדי למצוא מידע רפואי, לעומת 47 אחוזים הגולשים ברשת למטרת קניות. "הדו"ח מראה אולי את ההשפעה העמוקה והדרמטית ביותר שיש לאינטרנט על האמריקנים", אמר מנהל הארגון שביצע את הסקר, "בתקופה שבה פגישה ממוצעת עם רופא התקצרה לפחות מרבע שעה, רבים פונים לאינטרנט כדי להשיג שם את המידע הנחוץ להם".

עוד עולה מהסקר כי רוב האנשים שמחפשים מידע רפואי ברשת, עושים זאת לפחות פעם בחודש, ולרוב מחפשים הנחיות כיצד להתמודד עם מחלה מסויימת שהם או קרוביהם לוקים בה.

על פי הסקר, כ-41 אחוזים הנשאלים סיפרו כי המידע הרפואי שמצאו בחיפוש האחרון שלהם השפיע על החלטתם כיצד לטפל במחלה, אם ללכת או לא ללכת לרופא ואילו שאלות להציג לו.

למרות השימוש הגבוה ברשת לחיפוש מידע רפואי, רק תשעה אחוזים ממחפשי המידע הרפואי התכתבו עם הרופא שלהם באמצעות אי-מייל, ורבים חוששים מפגיעה בצנעת הפרט באינטרנט.

רוב האנשים בסקר סיפרו כי שאבו את המידע הרפואי הנחוץ להם ממנועי חיפוש שהפנו אותם לאתרים שלא היו מוכרים להם, ולפיכך מחברי הדו"ח ממליצים לרופאים להפנות את מטופליהם למקורות מידע אמינים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום