כליותיו של בן חודשיים ניצלו

(2)
לדרג

כליותיו של אריאל בן החודשיים, שנולד עם בעיות באגן הכליה, ניצלו בזכות ניתוח זעיר-פולשני ומורכב שנערך לו במרכז הרפואי אסף הרופא

מאת: מערכת zap doctors

לירן וקארין נוימן מכפר סבא נכנסו להיריון שני בשעה טובה ומוצלחת, אבל אף אחד לא הכין אותם למה שצפוי היה לקרות בהמשך הדרך. במהלך ההיריון, בבדיקות המעקב התגלו בעיות אצל אריאל, עד כדי כך שהרופאים בקשו להפסיק את ההיריון בשבוע ה-32 בגלל אבחון של הרחבת אגן כליה ולחץ דם גבוה.

האם, קארין נלחמה כמו לביאה, ולא הסכימה לעבור הפלה: "החלטנו לקחת את הסיכון ולהמשיך עם ההיריון עד הסוף. לאורך כל הדרך האמנתי בכל ליבי שנצליח לתקן את הבעיה שהתגלתה".

פנינו לנפרולוג, פרופסור אבישלום פומרנץ, נפרולוג ילדים, והוא הפנה אותנו לד"ר עמוס נאמן ממחלקת האורולוגיה במרכז הרפואי אסף הרופא, שמתמחה בניתוחים לתינוקות בני יומם. הניתוח התבצע בגישה רובוטית חדשנית ועבר בהצלחה.

ד"ר נאמן (משמאל) עם האם ואריאל הקטן
ד"ר נאמן (משמאל) עם האם ואריאל הקטן

ד"ר נאמן מספר כי: "אריאל נולד עם מום כלייתי שהמתבטא בהיצרות קשה בחיבור בין הכליה לשופכן, אותו צינור שמחבר את הכליה לשלפוחית השתן ומוביל את השתן. הניתוח הזעיר פולשני, שנערך בעזרת רובוט דה וינצי, מאפשר דיוק רב בזמן הניתוח, החלמה מהירה לאחר הניתוח והפחתת הכאב שנגרם עקב הניתוח. לשמחתי, המהלך הניתוחי של אריאל עבר כמתוכנן ואריאל התאושש במהרה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום