משרד הבריאות למען ניצולי שואה

(0)
לדרג

בדיון שנערך אתמול בכנסת נחשף כי מהשנה הקרובה עובדים ייעודיים של משרד הבריאות יסייעו לחולים קשישים ניצולי שואה ויוודאו כי הם מקבלים את מלוא זכויותיהם

מאת: מערכת zap doctors

החל מהשנה הקרובה יופעלו במשרד הבריאות עובדים ייעודיים שיפנו באופן יזום לניצולי שואה הסובלים ממחלות קשות וכרוניות, יבטיחו את מיצוי זכויותיהם ויסייעו להם לפלס את דרכם בנבכי הבירוקרטיה.

"ניצולי השואה קשישים, לא נגישים לאינטרנט, ומתקשים במילוי טפסים ו'אותיות קטנות' ולכן חובה על המערכת להתגייס כדי לסייע להם ולוודא שהם מקבלים את מלוא זכויותיהם", כך אמרה אתמול יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, קארין אלהרר, בדיון שנערך בכנסת. עוד הדגישה אלהרר כי "מיצוי הזכויות של ניצולי השואה בבתי החולים, בהקלות עלות האשפוז, הוא חובה מוסרית וערכית."

מיצוי הזכויות של ניצולי השואה הוא חובה מוסרית וערכית. צילום: שאטרסטוק
מיצוי הזכויות של ניצולי השואה הוא חובה מוסרית וערכית. צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, השיב כי הנושא מטופל באופן פעיל ע"י המשרד בשיתוף פעולה עם הביטוח הלאומי, בעיקר להקלת הבירוקרטיה באשפוז. "האוצר טרם השיב לבקשתנו להגדלת התקציב הייעודי בעניין. אנו בודקים את הנגשת אתר 'כל הבריאות' לערבית, ויכולת ההשוואה לביטוחים המשלימים, כשירות לציבור לצורך השוואה וביטול כפל-ביטוח", וסיפר על מערכת מידע לשיתוף פעולה בין בתי החולים - לקופות החולים. עוז ברקו, נציג מבקר המדינה, קרא לפניה יזומה של קופות החולים למבוטחיהם המתגלים כחולים כרוניים - להבהרת זכויותיהם.

ד"ר ענת זוהר, ראש מינהל איכות שירות במשרד הבריאות, הבטיחה כי כבר בשנה הקרובה יופעלו עובדים ייעודיים ב"מרכזי זכויות", שעל בסיס מידע מבתי וקופות-החולים, יפנו לחולים קשים וכרוניים, כסוכרת וסרטן, ויבטיחו את מימוש ומיצוי זכויותיהם. מירב רובי, נציגת קופ"ח מאוחדת, סיפרה על נציגי השירות הסוציאלי של הקופה, הפונים לחולים שאובחנו כקשים, כרוניים או ניצולי שואה, ואף מגיעים לביקורי-בית כדי לוודא את מימוש ומיצוי זכויותיהם.

נורית ויסברג-נקאש, מפקחת ארצית לתחום המשפחה במשרד הרווחה, הדגישה את הדרכות עובדי המשרד בעניין, הקמת מערך "נושמים לרווחה בעוצמה", ואת פעולת עובד ייעודי ב-95 מחלקות לשירותים חברתיים - לוודא את מימוש זכויות המשפחות המטופלות, הרחבת שיתופי-הפעולה מול כל משרדי הממשלה בעניין, במיוחד בתחום הדיור הציבורי וחובות משקי-הבית, ובדיקת הסיוע המשפטי לכאלו שאינם זכאי לסיוע כזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום