סקר: תומכים ברפורמת הסיעוד

(0)
לדרג

91% תומכים בהעברת תחום הטיפול בקשישים לקופות החולים, 86% בעד ביטול השתתפות ילדים בשירותי הסיעוד של הוריהם ו-79% בעד העלאת מס הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

בניסיון לקדם את הרפורמה בביטוח הסיעוד הציבורי, מפרסם משרד הבריאות סקר המצביע על תמיכה רחבה ועל צורך בשינוי בשגרת הטיפול בקשישים.

מהסקר עולה כי רוב המשיבים (91%) תומכים בשינויים בנוהלי הטיפול והמימון של שירותי האשפוז הסיעודי, כך שאלו יהיו באחריות קופות החולים, ושהטיפול בכל זכויותיו של החולה הסיעודי יהיה באחריות גוף אחד שיוקם לצורך זה (90%). כמו כן, רוב המשיבים (86%) מעוניינים בכך שהילדים לא יחויבו בהשתתפות בשירותי הסיעוד של הוריהם. מנגד, הם מוכנים לשלם על הביטוח כחלק מסל הבריאות - 79% מהמשיבים מסכימים להעלות את מס בריאות בגובה של כחצי אחוז, כדי שניתן יהיה לכלול את השירות לחולים סיעודיים בסל.

הסקר נערך לאחרונה במרכז הלאומי לבקרת מחלות. בסקר השתתפו 600 איש, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. לא נמצא קשר בין גיל וההכנסה החודשית של המשיבים לבין עמדותיהם.

רפורמת ביטוח הסיעוד הציבורי נועדה להרחיב את הזכאות לטיפול סיעודי רפואי לקשישים בכל שכבות האוכלוסייה, לצמצם את הבירוקרטיה הקיימת בטיפול בקשיש (שכיום מטופל על ידי 6 משרדים ממשלתיים וגופים נוספים) ולשפר את איכות הטיפול הרפואי-סיעודי, תוך יצירת רצף טיפולי במסגרת אחת. הצעת משרד הבריאות מתבססת על רפורמה תלת שלבית המתפרשת על כ-5 שנים, שעלותה הכוללת כ-1.2 מיליארד שקל. כיום מחכה הרפורמה לאישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונתקלת בהתנגדות מצד משרד האוצר.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר בעקבות תוצאות הסקר כי "הגיע הזמן להביא לשינוי בהתייחסות המדינה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל. יש לשים קץ למצב הקשה והסבוך שבו נמצא מערך שירותי הסיעוד בישראל, שמקשה על אלו שנזקקים לשירותי סיעוד ועל בני משפחותיהם. הרפורמה בביטוח הסיעוד הציבורי היא צדק חברתי לאזרחי ישראל והיא תוביל לביטוח סיעוד ציבורי משופר לכלל האוכלוסייה".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ והכוונה - טיפול סיעודי וגיל הזהב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום