טיפול בעצירות מתחיל באבחון בקשתית העין

(0)
לדרג

סובלים מעצירות? ניסיתם משלשלים ודיאטות שונות - ללא הצלחה? ממשיכים לקרוא ספרים ולפתור תשבצים בשירותים? כדאי שתפנו לאבחון אירידיולוגי - ותגידו שלום לעצירות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עצירות היא ביטוי של תנועת שרירי מעיים (בלעז: פריסטלטיקה) מועטה. כאשר תנועתיות שרירי המעיים חלשה, היא איננה מסלקת בזמן את הפסולת המצטברת במעי הגס. כך, נוצר מצב שהרעלים מצטברים במעי הגס, נספגים בתוכו, נכנסים לזרם הדם - ומתפזרים לאיברי גוף שונים.

מהן הבעיות הרפואיות העלולות להיגרם בעקבות עצירות?

הצטברות גבוהה של רעלים פוגעת בתפקוד של האיברים השונים - וגורמת להתפתחות מחלות דלקתיות שונות (למשל: דלקת מפרקים). במקרים רבים, אנשים הסובלים מעצירות כרונית מתלוננים גם על אלרגיות, כאבי ראש ומיגרנות. כמובן, אסור לשכוח את הסכנה החמורה ביותר, הנגרמת כתוצאה מהצטברות רעלים בתוך המעי הגס: התפתחות גידולים ממאירים.

עולה אפוא כי העצירות מהווה בעיה יותר חמורה, ממה שחלק מהציבור חושב. מלבד העצירות עצמה, סובלים המתמודדים עם עצירות גם מנפיחות בבטן, כאבים וחוסר אנרגיה. כל אלה מקשים מאוד על התפקוד היומיומי וגורמים סבל ניכר. חלק מהאנשים מוצאים פתרון בדיאטה מסוימת או בתרופות משלשלות, אך חלק ניכר מהאנשים אינם מוצאים ריפוי כלשהו - וממשיכים לסבול, משך שנים ארוכות.

ניתן לפתור את הבעיה מהשורש - בעזרת אירידיולוגיה רב ממדית: אבחון בקשתית העין ובלובן העין. האבחון האירידיולוגי מאפשר לזהות במדויק את שורש הבעיה - ולהתאים לכל מטופל תכנית ריפוי אופטימלית.

העצירות מהווה בעיה יותר חמורה, ממה שחלק מהציבור חושב. צילום: שאטרסטוק
העצירות מהווה בעיה יותר חמורה, ממה שחלק מהציבור חושב. צילום: שאטרסטוק

יעקב מנחם סבל מעצירויות קשות, מלוות בכאבים עזים ונפיחות בבטן - במשך שנתיים. היו ימים בהם כאבי הבטן שיתקו אותו - והיקשו עליו לתפקד. כל מה שהיה לרפואה הקונבנציונלית להציע - יעקב ניסה (כמו גם תרופות סבתא שונות). המצב הלך והחמיר - ולא נראה שום פתרון באופק. כך, כשהוא כבר מותש ומיואש, הגיע יעקב מנחם לאיריס גייר, מומחית בינלאומית לאירידיולוגיה רב ממדית. אבחון מדויק בקשתית העין ובלובן העין אפשר ליעקב מנחם לחזור לחיים פעילים, ליהנות מבריאות איתנה ולעבור לתזונה בריאה שהותאמה לו. כל זאת, תוך חמישה חודשים בלבד - ללא תרופות וללא בדיקות מציקות.

יעקב הופתע מאוד לגלות איזו השפעה יש לתזונה ולאורח החיים שלנו על גופנו. מציאת שורש הבעיה ובניית התכנית לפתרון הבעיה (מהשורש!) - אפשרו ליעקב לחזור לחיים אקטיביים. הקפדה על תזונה בריאה ואורח חיים נכון - מונעים חזרה של הבעיות.

כיצד משפיעה העצירות על התפקוד היומיומי שלנו?

איריס גייר: "עצירות היא בעיה בריאותית שאנשים מתביישים לעיתים לדבר עליה. עם זאת, מדובר בבעיה חמורה - שגם מקשה על השגרה. לרוב, אנשים הסובלים מעצירות סובלים גם מכאבים עזים, נפיחות בבטן ועייפות כללית. עצירות כרונית מעלה את הסיכון לעליה במשקל וטחורים.

במקרים רבים, אנשים הסובלים מעצירות כרונית מתלוננים גם על אלרגיות, כאבי ראש ומיגרנות. נוסף לכל אלה, כאמור לעיל, הצטברות רעלים בתוך המעי הגס עלולה לגרום להתפתחות גידולים ממאירים".

כיצד נהוג לטפל בעצירות, במסגרת הרפואה הקונבנציונלית?

גייר: "לרפואה הקונבנציונלית (וגם לרפואה האלטרנטיבית) - אין הרבה הצעות, לחולים שסובלים מעצירות. על פי רוב, מדובר במתן חומרים משלשלים - והמלצה לעבור לתזונה עשירה בסיבים או לעשות דיאטת מיצים. כמובן, כל אלה אינם פותרים את הבעיה מהשורש - ולכן מטופלים רבים מתלוננים על חזרה של המחלה ואף החמרה של המחלה.

חשוב לציין ששימוש קבוע בחומרים משלשלים - הן על בסיס תרופתי והן על בסיס צמחי - מזיק ואף מסוכן מאוד. החומרים האלה גורמים למעיים להפסיק לחלוטין לעבוד וגורמים להתמכרות, שמאלצת את החולה לקחת מינונים גבוהים יותר ויותר. חומרים אלה אף פוגעים בצורה משמעותית ברירית המעיים".

כיצד ניתן לאבחן עצירות ולטפל בה, בעזרת אירידיולוגיה רב ממדית?

גייר: "אבחון באמצעות מיפוי קשתית העין ולובן העין מאפשר לקבל תמונה כללית של גוף האדם - ולהבין מה מצבו הבריאותי. כך, ניתן לאתר את הגורם האמיתי להתפתחות בעיית העצירות. המקור לעצירות קשור אמנם במערכת העיכול, אך עשוי להיות שונה מאדם לאדם.

הגורמים לעצירות עשויים להיות: הצטברות רעלים במעיים, רמת חומציות גבוהה במעיים, תזונה דלה בסיבים תזונתיים, חוסר איזון ברובד החיידקים הטובים במעי (הפלורה של המעיים), חוסר איזון באנזימי עיכול (המפרקים את המזון), פגיעה בשרירי המעיים האחראים לפעולת הפריסטלטיקה (שדוחפת את הפסולת מחוץ למעיים), חוסר איזון בקטריאלי, הימצאות פטריית קנדידה במעיים וכו'. נוסף לכל אלה, ייתכן כי העצירות הינה על רקע רגשי".

כיצד ניתן לטפל בעצירות לאחר האבחון?

גייר: "לפי ממצאי האבחון - מותאם הטיפול לבעיה הספציפית, מתוך מגוון טיפולים טבעיים. הבנת שורש הבעיה, אבחון אירידיולוגי מקצועי - והתאמת הטיפול לבעיה האמיתית (ולא לסימפטומים) אפשרו ליעקב מנחם לחזור לחיים מלאים ופעילים תוך מספר חודשים.

מהו אבחון אירידיולוגי רב מימדי?

גייר: "האבחון האירידיולוגי הרב ממדי מבוסס על מחקרים קליניים. הוא איננו מתבצע על ידי "סתם" מבט בעין, אלא מבוצע בעזרת תוכנת מחשב מתקדמת. התוכנה מתבססת על מיפוי של מבנה קשתית העין Iris) - החלק שכולל את פיגמנט הצבע, שקובע את צבע העיניים); ובנוסף, על מיפוי של כלי הדם בלובן העין (Sclera)".

העיניים נותנות אינדיקציה מלאה על איברי הגוף השונים. צילום: שאטרסטוק
העיניים נותנות אינדיקציה מלאה על איברי הגוף השונים. צילום: שאטרסטוק

מהו הקשר בין העיניים לשאר הגוף?

גייר: "העיניים מקושרות - דרך מערכת העצבים - לכל מערכות הגוף. העיניים נותנות אינדיקציה משמעותית ומלאה על איברי הגוף השונים (הן מצב רפואי והן מצב נפשי). בנוסף, העיניים נותנות מידע אודות הבסיס הגנטי למחלות - טרם התפרצות המחלות. בין המחלות שהעיניים יכולות לתת מידע אודותיהן: יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב ואלרגיות. זוהי תמונת מיפוי מדויקת - למצב הבריאותי והנפשי של המטופל".

לסיכום: האירידיולוגיה נותנת אפשרות אבחונית מדויקת, המסייעת בזיהוי הבעיה (ובעיקר: האירידיולוגיה מסייעת לאבחן את מקור הבעיה). לכן, כאשר מקור הבעיה ידוע - ניתן להתאים את הטיפול הנכון והיעיל. טיפול כזה פועל בעזרת איזון מערכות, איזון גוף ונפש וניקוי רעלים. כל זאת - ללא תרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום