שפעת: חיסון בהריון - הגנה לתינוקות

(0)
לדרג

מחקר, שכלל כחצי מיליון תינוקות, מגלה כי למי שאמו חוסנה היה סיכון נמוך יותר לחלות בששת החודשים הראשונים לחיים; כחמישית מההריוניות מתחסנות נגד שפעת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

לתינוקות שהאמהות שלהן חוסנו נגד שפעת בהריון סיכון נמוך יותר לחלות בעצמם, כך עולה ממאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics.

להערכת השכיחות והתוצאות של חיסון כנגד שפעת במהלך ההריון, החוקרים בחנו את הנתונים שנאספו בשנים 2005-2014 על כחצי מיליון אימהות ותינוקות. בזמן הלידה, החוקרים שאלו את הנשים אם חוסנו במהלך ההריון. כ-23 אלף נשים טענו כי חוסנו, בעוד ש-222 נשים לא קיבלו את החיסון.

במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים, 32 יילודים שנולדו לנשים מחוסנות פיתחו תסמינים דמויי-שפעת, זאת בהשוואה ל-834 תינוקות לאמהות לא-מחוסנות. במהלך אותם חודשים, ב-20 תינוקות שנולדו לאימהות מחוסנות הייתה עדות מעבדתית לשפעת, כמו גם ב-638 יילודים לאימהות שלא קיבלו את החיסון.

החוקרים גם בחנו את ההשפעה של זני H1N1 בשנים 2009 ו-2010 על החיסונים במהלך ההריון. במהלך ארבע עונות השפעת לפני המגפה, כ-2.2% מהאמהות קיבלו את החיסון במהלך ההריון. לאחר מכן, שיעור החיסונים הממוצע עלה ל-21%, כאשר למעלה ממחצית מהנשים ההרות קיבלו את החיסון כנגד שפעת במהלך עונת השפעת האחרונה במחקר.

יילודים לאמהות המסרבות לקבל את החיסון כנגד שפעת מצויים בסיכון מוגבר להדבקה בנגיף ולדרישה לאשפוז, בהשוואה ליילודים לאמהות שחוסנו במהלך ההיריון.

לדברי החוקרים, המחקר הגדול מספק עדויות לפיהן בקרב נשים שחוסנו כנגד שפעת במהלך ההריון שיעור הרבה יותר נמוך של שפעת במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום