האם מסטיק מסייע למערכת העיכול?

(0)
לדרג

מתוצאות מחקר חדש עולה כי לעיסת מסטיק לאחר ניתוח לכריתת סרטן המעי הגס אינה מסייעת בשיקום מערכת העיכול, אם כי יש נתונים המצביעים על מגמת שיפור

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Surgery, עולה כי לעיסת מסטיק לאחר ניתוח לכריתת סרטן המעי הגס אינה מסייעת בהשבת פעילות מערכת העיכול, אך ככל הנראה גם אינה מזיקה.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים רמזו כי לעיסת מסטיק עשויה לסייע בקיצור זמן ההחלמה במידה והגוף מגיב ללעיסה על ידי הכנת מערכת העיכול לקבלת מזון. למרות שהממצאים החדשים קוראים תיגר על תיאוריה זו, אחד המנתחים מאמין עדיין כי יש מקום לנסות גישה זו. בכלל, לאור העדויות עולה כי מסטיק ללא-סוכר כן עשוי לסייע בעידוד החלמת מערכת העיכול לאחר ניתוח בטן מג'ורי. סך הכל, מדובר בגישה זולה ונטולת סיכונים, זאת בניגוד לחלק מהתרופות הזמינות כיום.

במסגרת המחקר החוקרים מאוניברסיטת ניוקאסל באוסטרליה חילקו באקראי 157 משתתפים לאחר ניתוח פתוח או ניתוח פחות-פולשני של המעי הגס בשני בתי חולים, לקבוצת התערבות (לעיסת מסטיק ארבע פעמים ביום לאחר הניתוח) או קבוצת ביקורת (ללא לעיסת מסטיק).

בקבוצת הביקורת, החולים החלו להעביר גז כ-51 שעות לאחר הניתוח, בממוצע, זאת בהשוואה ל-43 שעות בקבוצת ההתערבות. עם זאת, הבדל זה לא היה בעל משמעות קלינית.

החוקרים מציינים כי ייתכן והמחקר החדש פשוט לא כלל מדגם גדול דיו של חולים בכדי להדגים הבדל ברור בין הקבוצות. לדבריהם, יש נתונים רבים המצביעים על שיפור של כ-20 שעות בזמן ההחלמה של המעי הגס עם לעיסת מסטיק.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום