רופאים: כך העומס פוגע בנו

(0)
לדרג

מחקר חדש בדק את השפעת העומס בבתי-החולים על הרופאים הבכירים, ומצא כי 36% מהם מדווחים על עומס שגורר פגיעה בתקשורת, בדיקות מיותרות, טעויות ותמותה

מאת: מערכת zap doctors

במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine מתפרסמות תוצאות מחקר מהן עולה כי 36% מהרופאים הבכירים בבתי החולים מדווחים כי נדרשים לטפל בעומס חולים מסוכן, למעלה מפעם בשבוע, עם פגיעה בתקשורת, טעויות בטיפול, בדיקות מיותרות, ולעיתים סיבוכים ותמותה עקב המחסור באנשי צוות ביחס למספר החולים.

החוקרים כותבים כי מחקרים קודמים הדגימו את ההשפעות המזיקות של מחסור באנשי צוות רפואי, בעיקר מתמחים ואחיות. במחקר הנוכחי הם ביקשו לקבוע אם קיים קשר דומה בין בטיחות הטיפול בחולים ובין עומס העבודה המוטל על הרופאים הבכירים.

הסקר ביקש מהמשיבים להתייחס רק לשעות העבודה הסטנדרטיות במהלך היום, והרופאים דיווחו כי ביכולתם לטפל בביטחה ב-15 חולים בכל משמרת (ללא פירוט מספר השעות בכל משמרת), כל עוד הם עוסקים רק בחובות קליניות.

בכל זאת, 40% מהרופאים הבכירים דיווחו כי מספר החולים בהם נדרשים לטפל עולה על המספר הבטוח, לפחות פעם בחודש, ו-36% דיווחו כי לפחות פעם בשבוע נדרשו לטפל בעומס חולים מוגזם.

לעומס עבודה לא-בטוח היו השלכות רבות; 25% לא הצליחו לדון באופן מלא באפשרויות הטיפול עם החולים או לתת מענה לשאלות החולים ובני משפחתם. 22% הזמינו בדיקות, פרוצדורות, בדיקות הדמיה וייעוצים, שייתכן והיו מיותרים, מאחר שלא היה להם די זמן להעריך נכונה את מצב החולה בעצמם. 19% דיווחו על פגיעה בשביעות הרצון של החולים, ו-7% דיווחו על טעות בטיפול או במתן תרופה.

בנוסף, הממצאים גם העלו כי עומס עבודה לא-בטיחותי הוביל לעיתים למעבר לטיפול אינטנסיבי יותר (10%), תחלואה או סיבוכים (7%), דיווח על תקלות מצד רופא או אדם אחר (6%) ותמותה (5%).

לפיכך, החוקרים ממליצים לבתי-החולים לבחון באופן שגרתי את עומס העבודה של הרופאים הבכירים, ליצור סטנדרטים להגדרת עומס עבודה בטוח, ולפתח דרכים לשמירה על רמת הטיפול ההולמת מצד הרופאים. הם קוראים לגורמים הרלבנטיים למצוא דרכים לצמצם את העלויות כך שלא תהיה פגיעה בטיפול בחולים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום