יולדת מתה משפעת החזירים

(0)
לדרג

אשה בת 33 ילדה עובר מת. במקביל הידרדר מצבה הבריאותי והיא אובחנה כחולה בשפעת החזירים. מאמצים להציל את חייה עלו בתוהו, והאשה נפטרה

מאת: מערכת zap doctors

יולדת בת 33 מתה משפעת החזירים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. האשה, אם לעשרה ילדים שסבלה ממשקל עודף, הגיעה לבית החולים "ביקור חולים" בשבוע ה-39 להריונה, אולם שם התברר כי העובר מת. במקביל הידרדר מצבה והיא הועברה מבית החולים "ביקור חולים" לביה"ח "הדסה עין כרם" ושם אובחנה כלוקה במחלה. למרות ניסיונות ההצלה, לאחר כמה שעות נקבע מותה.

סיכון גדול בטרימסטר השני והשלישי

ד"ר גבי ובר, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים של בית חולים כרמל, אומר לדוקטורס כי "ממקרים בעולם ידוע כי נשים בהריון נמצאות בקבוצת סיכון לחלות בשפעת החזירים ולפתח סיבוכים; לכן נשים בהריון שנדבקות בנגיף מקבלות טיפול על-ידי תרופת הטמיפלו. לנשים שאינן מצליחות לקבל את התרופה מכיוון שהן מקיאות, נותנים רלנזה - תרופה ששואפים אותה".

מבחינת הסיכונים, ד"ר ובר מסביר כי "כאשר נשים נמצאות בטרימסטר השני ובטרימסטר השלישי להריון ומפתחות סימנים חשודים לשפעת החזירים, הן מקבלות את הטיפול הנדרש. התועלת של הטיפול עולה על הסיבוכים האפשריים לעובר. בטרימסטר הראשון הן בסכנה נמוכה יותר לסיבוכים מהמחלה ולכן לא נותנים להן את הטיפול התרופתי".

מניעת הדבקה

לדברי ד"ר ובר, כאשר יולדת חולה בשפעת החזירים ומגיעה למחלקת יולדות, מבודדים אותה משאר היולדות. לאחר הלידה מנחים אותה להשתמש במסכה בכל פעם שהיא מניקה את תינוקה. בהנקה אי אפשר להדביק את התינוק, אולם בקרבה בין האם לתינוק יש סיכוי גדול להדבקה, ולכן ממליצים לאם אחרי כל מגע לרחוץ ידיים עם מים וסבון, ומלבד ההנקה להתרחק מהתינוק במרחק של מטר.

"חשוב שנשים בהריון יהיו מודעות לסכנה ויפנו לרופא כאשר עולה להן החום מעל 38 ומופיע אחד מהסימפטומים של שפעת", מסכם ד"ר ובר.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום