ג'ינג'ר למניעת שפעת החזירים

(0)
לדרג

הגנה טבעית: תכונותיו האנטי-זיהומיות של הג'ינג'ר ויכולת החימום שלו הופכות אותו לנשק יעיל במאבק נגד מחלות קור, כולל שפעת החזירים

מאת: פרופ' משה שטרנפלד

שפעת החזירים ממשיכה להכות בחו"ל ובארץ. מאז פורסם מקרה התחלואה הראשון בעולם, אובחנו בישראל יותר מ-2,000 חולים, ומספר הקורבנות עולה משבוע לשבוע. אנשי הרפואה תמימי דעים, שאדם עם מערכת חיסונית חזקה יוכל להתמודד ביתר קלות עם הנגיף ואף להימנע מהידבקות.

ג'ינג'ר יעיל נגד שפעת

על-פי הרפואה הסינית וההודית (איור-ודה), שורש הג'ינג'ר (הזנגביל) הוא אחד מצמחי המרפא היעילים ביותר לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעה וטיפול במחלות קור, ובכלל זה שפעת. מחקר שנערך באוניברסיטה טויאמה לרפואה ולרוקחות שביפן נותן תוקף מדעי לגישה זו ומצביע על יכולתו של שורש הג'ינג'ר במניעה ובטיפול בשפעת מסוג A, שעימו נמנית גם שפעת החזירים.

וירוס השפעת חודר לגופנו דרך דרכי הנשימה עליונות ותוקף את המערכת החיסונית. ברוב המקרים התאים הראשונים להגיב למתקפה זו הם המקרופג'ים - תאי דם לבנים בולעניים המהווים מחסום מיידי מפני מתקפה חוץ גופית. המקרופג'ים בולעים ומעכלים מיד את הגורם הזר ומעוררים שרשרת של תגובות חיסוניות נוספות בגוף. הניסוי במחקר הוכיח כי לתמצית הג'ינג'ר השפעה מעכבת על גידול וירוס השפעת מסוג A באמצעות תיווכם של המקרופג'ים.

הג'ינגר נמנה עם המזונות המחממים המומלצים לשימוש כמניעה וכטיפול במצבי מחלה של קור. מאכלים חריפים, כמו ג'ינג'ר, הם מזונות מחממים יעילים מאוד נגד שפעת. נוסף על חימום הגוף, הטעם החריף מסייע בחיזוק דרכי הנשימה. תכונותיו האנטי-זיהומיות של הג'ינג'ר ויכולת החימום שלו הופכות אותו לנשק יעיל נגד מחלות קור, כולל שפעת החזירים, כאשר זו עונה על הקריטריונים של מחלה קרה. כדי למצות את סגולותיו הבריאותיות של הג'ינג'ר מומלץ להשתמש בשורש הטרי, ולא בתבלין טחון או בג'ינג'ר ממותק.

חיזוק טבעי של הגוף

עדיין אין חיסון קונבנציונלי לשפעת החזירים. הסכנה של החיסונים גדולה בהרבה מהתועלת הצפויה מהם. ככל שאנו מרבים להתחסן מפני השפעת הנגיף מתחסן ומתחזק מפני החיסון. הרפואה הסינית מציעה פתרונות אלטרנטיביים לטיפול בשפעת ללא כל הסיכונים הכרוכים בחיסון.

מלבד צריכת ג'ינג'ר ומזונות מחממים אחרים, להלן כמה טיפים לחיזוק טבעי של הגוף נגד שפעת:

יש להימנע מחשיפה לרוח קרה ולהתלבש תמיד בהתאם לתנאי מזג האוויר.

יש לדאוג לאוורור מתמיד של החדר גם כאשר מפעילים מזגן. אוויר עומד עלול להוביל להתלקחות של שפעת.

מומלץ להימנע משתיית משקאות קרים בשעות הבוקר כדי לאפשר לקיבה להתחמם.

כדאי לא להגזים בפעילות גופנית בחילוף העונות. הגוף זקוק לכל הכוח כדי להתמודד עם שינויי האקלים. פעילות גופנית מאומצת גוזלת משאבים ממערכת החיסון.

שנת לילה מספקת תתרום לשמירה על התפקוד האופטימלי של מערכות ההגנה הטבעיות של הגוף. מומלץ לישון מוקדם כדי לקום מוקדם. בשעות הבוקר המוקדמות האנרגיה של הריאות והמעי הגס עולה, ותפקודם התקין מסייע בחיזוק מערכת החיסון.

נסו להימנע מכעס וממצבים הגורמים למתח נפשי, והשתדלו להשתחרר בהקדם מתחושות צער ועצב. רגשות שליליים מחלישים את המערכת החיסונית.

לשורש הג'ינג'ר יש חריפות מתקתקה וייחודית, ובעבר היה ניתן לראות אותו בעיקר כבן לוויה לסושי וסשימי. מי שנרתע מלעיסת שורש ג'ינג'ר טרי כמגן נגד שפעת, יכול להוסיף אותו כתבלין למגוון רחב של מאכלים, כמו מרקי ירקות, תבשילים מוקפצים, אורז, עופות, דגים, בשרים, דברי מאפה ומשקאות. את השורש הטרי מקלפים לפני השימוש ומגרדים או פורסים לפרוסות דקות. כתרופה מחסנת השימוש הנפוץ בו הוא כתוספת לתה. מכינים תה לימון ודבש, מוסיפים ג'ינג'ר מגורד, ושותים בהנאה לבריאות.

פרופ' משה שטרנפלד הוא מומחה ברפואה פנימית וברפואה סינית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואה סינית
פורום שפעת החזירים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום