למרות השפעת: הלימודים יחלו כרגיל

(0)
לדרג

סגן שר הבריאות ושר החינוך החליטו כי שנת הלימודים תפתח רגיל במערכת החינוך. תלמידים ומורים המפתחים סימני מחלת חום דמוית שפעת, מתבקשים להישאר בבית

מאת: מערכת zap doctors

לקראת פתיחת שנת הלימודים, התקיימה הערכת מצב בהשתתפות סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, שר החינוך גדעון סער ונציגי המשרדים, בנושא היערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים, בהיבטי השפעת העולמית. ניתוח המצב מלמד שאין כל מניעה לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך.

בפגישה הודגש כי השפעת מופיעה לרוב בצורה קלה בקרב ילדים ונוער, וילדים שאינם משתייכים לקבוצות סיכון, עוברים אותה לרוב ללא סיבוכים. כמו כן הודגשה חשיבות ההקפדה על כללי היגיינה אישית וסביבתית במוסדות הלימוד.

שר החינוך וסגן שר הבריאות קוראים לתלמידים, להורים ולמורים המפתחים סימני מחלת חום דמוית שפעת, שלא להגיע לבתי הספר. בסיום המחלה - תלמיד חולה יוכל לשוב ללימודים בחלוף 24 שעות מירידת החום, בצירוף הצהרת הורים על כך שהילד שהה בביתו 24 שעות לאחר שהחום חלף. סגל הוראה מתבקש להצטייד באישור רפואי בסיום מחלתו.

מניעת הדבקה

בפגישה הוחלט על מספר הנחיות שיועברו למורים, להורים ולתלמידים: יש להתעטש ולהשתעל לתוך ממחטת נייר ולזרוק מיד לפח. אם אין ממחטת נייר יש לכסות את הפה והאף בעת שיעול ועיטוש, בעזרת השקע הפנימי של המרפק לא בעזרת כף היד. כמו-כן, מומלץ לאוורר את כיתות הלימוד והגן על ידי פתיחת הדלתות והחלונות, בין אם יש מיזוג אוויר או לא.

על-פי ההנחיות, כדי למנוע הדבקה במגע ידיים יש לשטוף ידיים עם סבון ומים ולנגב היטב לפני האוכל, לפני הטיפול במזון, לאחר יציאה מהשירותים, לאחר מגע עם רוק והפרשות האף, לאחר שיעול ועיטוש ולאחר מגע עם ממחטת נייר משומשת. בנוסף, במקומות בהם מוגש אוכל, יש להקפיד על שטיפה של כלי האוכל לאחר השימוש ולמנוע שיתוף בכלים בין התלמידים.

אם מתגלים סימני שפעת אצל ילד במהלך יום הלימודים, הוא יחכה להוריו בחדר נפרד, או במרחק של מטר משאר הילדים, במידת האפשר. יש לפנות לרופא כאשר מופיעים קושי בנשימה או כאבים בחזה, שיעול דמי, הקאה מרובה, סימני התייבשות, מיעוט במתן שתן, פרכוסים, ירידה במצב ההכרה או בלבול.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום