סרטן הריאה: אפטיניב בדרך לישראל

(3)
לדרג

בעקבות אישור התרופה החדשה על ידי ה-FDA, היא תוגש לרישום בישראל ולהכללה בסל התרופות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אישר לאחרונה בהליך מואץ את שיווק התרופה אפטיניב (Giotrif), כטיפול לקו ראשון בחולים הסובלים מסרטן ריאה מתקדם. עם האישור, תוגש התרופה לרישום בישראל ולהכללה בסל התרופות הישראלי הקרוב. בנוסף, התרופה הוגשה לאישור הרשויות האירופאיות ובמדינות נוספות בעולם.

אישור ה-FDA מתבסס על ממצאי מחקר קליני, ביוזמת היצרנית הגרמנית בורינגר אינגלהיים (Boehringe Ingelheim), שבחן את הטיפול הממוקד באפטיניב בחולי סרטן ריאות מתקדם. המחקר הדגים כי חולים שטופלו באפטיניב כטיפול קו ראשון, חיו ללא התקדמות המחלה פי 2 בהשוואה לחולים שטופלו בכימותרפיה. כמו כן, 47% מהחולים שטופלו עם אפטיניב חיו ללא התקדמות המחלה לאחר שנה של טיפול לעומת 22% בלבד מהחולים שטופלו בכימותרפיה. הצטמקות הגידול בהשפעת אפטיניב באה לידי ביטוי גם בשיפור בתסמינים של המחלה ובשיפור באיכות החיים, בהשוואה למטופלים שטופלו בכימותרפיה. תופעות הלוואי שנצפו בטיפול באפטיניב התאפיינו בעיקר בשלשולים, פריחה ודלקת של מיטת הציפורן.

לדברי ד"ר מיה גוטפריד, מנהלת המכון האונקולוגי, מרכז רפואי מאיר: "סרטן הריאה הוא גורם התמותה מספר אחת בעולם בגברים ובנשים. כ-90% ממקרי סרטן הריאה שייכים לקבוצת תאים שאינם קטנים, NSCLC (Non-Small Cell Lung ) ולכן קיימת חשיבות רבה בהתקדמות טיפולית לקבוצת חולים זו. אפטיניב הינו טיפול ביולוגי חדש, ממוקד מטרה, שהוכיח את יעילותו בטיפול בקבוצת חולי סרטן ריאות מסוג NSCLC, אשר להם ביטוי יתר עם מוטציה בקולטן EGFR (גורם גדילה). מחקר שנערך ברחבי העולם הראה, כי לאפטיניב, בהשוואה למשלב של הכימותרפיה, יתרון בתגובה של הגידול, בהתייחס לסיבולת טובה יותר ולאריכות ימים ללא התקדמות המחלה".

בנוסף לשיפור בתפקוד הפיזי, הקוגנטיבי, החברתי והרגשי, מטופלים שטופלו באפטיניב (כדור שנוטלים דרך הפה) חוו שיפור גם באיכות החיים הקשורה לבריאותם, בהשוואה למי שטופלו בכימותרפיה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום