פתיח לפורום סרטן כליה

(0)
לדרג

סרטן הכליה הינו הסרטן השביעי בשכיחותו באוכלוסייה. בכל שנה מאובחנים כ-600 חולים חדשים עם סרטן כליות במדינת ישראל. מרבית המקרים של סרטן הכליה מתגלים באופן אקראי, משמע באמצעות בדיקת הדמיה (סונר או CT) שבוצעה מסיבה אחרת כלשהי.

במרבית חולי סרטן כליות, ממוקם הגידול ברקמת הכליה בעת האבחנה, ללא גרורות. במצבים אלה של סרטן כליות, הטיפול היחיד המאפשר הבראה מלאה ממחלת סרטן הכליה, הינו טיפול ניתוחי. כתלות בגודלו ומיקומו של הגידול, תוצע לחולה סרטן הכליה כריתה מלאה או כריתה חלקית של הכליה, בגישה ניתוחית לפרוסקופית (זעיר-פולשנית) או גישה ניתוחית פתוחה.

כ-30 אחוז מהחולים מופיעים עם מחלה שהתפשטה לאיברים אחרים כמו ריאות ובלוטות לימפה. בחלק מהחולים הגרורות מופיעות עם אבחנת המחלה ובחלקם תוך כדי מעקב לאחר הסרת הגידול הראשוני בכליה. חולים אלו נזקקים לרוב לטיפול תרופתי.

בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות רבה בתחום הטיפול התרופתי במצבים אלו של מחלה מפושטת. כיום, מצויות בידנו תרופות ביולוגיות חדשניות וייחודיות, המשמשות לטיפול במצבים אלו. זאת בזכות ההבנה ההולכת ומעמיקה של מנגנוני המחלה ורכישת היכולת לפתח טיפול ממוקד במנגנונים אלו.

למעבר לפורום, לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום