אישורים והתקדמות

(0)
לדרג

איך "מרעיבים" גידולים סרטניים? על עוד צעד בדרך למלחמה בסרטן, אישור של תרופה ועוד משב של תקווה

מאת: משרד הבריאות אישר השבוע את השימוש ב- אווסטין, תרופה ביולוגית חדשנית לטיפול בקו ראשון בסרטן מעי גס גרורתי. התרופה מהווה פריצת דרך מבטיחה בטיפול במחלה זו, מביאה להארכת חיים משמעותית של החולה - ובמקרים מסוימים אף נותנת סיכוי לריפוי מלא. אווסטין עובדת במנגנון ייחודי וחדשני של עיכוב תהליך יצירת...
צורך מהותי בתרופות חדשות

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השלישי בשכיחותו והוא הגורם השני בשכיחות לתמותה מסרטן . למרות האופציות הטיפוליות הקיימות, תוחלת החיים של חולים עם סרטן המעי הגס בשלב גרורתי היא עדיין קצרה למדי ועומדת על הישרדות לחמש שנים של 5% מהחולים בלבד ולכן יש צורך דחוף במציאת טיפולים חדשים למחלה שכיחה זו.

על התרופה

האווסטין, שפיתוחה ארך כ- 15 שנה, מהווה פריצת דרך הן במנגנון פעולתה (זהו טיפול ביולוגי ראשון מסוגו המכוון ספציפית כנגד הגידול) והן ביעילות הקלינית חסרת התקדים שהתרופה הדגימה במחקרים קליניים.
התרופה הינה נוגדן חד שבטי המכוון כנגד VEGF, שהוא הגורם המרכזי והקריטי המפעיל את תהליך האנגיוגנזה ( = יצירה של כלי דם חדשים) הדרוש להתפתחות הגידול הסרטני. זהו התכשיר הראשון מסוגו הפועל במנגנון של עיכוב האנגיוגנזה וזהו הטפול הביולוגי הראשון שהראה יעילות כאשר ניתן בקו ראשון בטפול בחולי סרטן מעי גרורתי.

המחקר: לאווסטין תרומה משמעותית ליעילות הטיפול
מחקר פאזה III שכלל יותר מ 900 חולים ופורסם בחודש יוני 2004 ב- NEJM הראה כי מתן אווסטין כטיפול קו ראשון בשילוב עם כימותרפיה, לעומת כימותרפיה בלבד, הביא להארכת חיים של 30% בקבוצת חולי סרטן מעי הגס הגרורתי שטופלה באווסטין בהשוואה לקבוצת הביקורת. בנוסף, מתן האווסטין האריך ב 70% את משך הזמן עד התקדמות המחלה וגרם להעלאה ניכרת באחוזי התגובה של החולים לטיפול.

ד"ר אילה הוברט, אחראית תחום גידולי דרכי עיכול, מכון שרת, הדסה עין כרם:

"אווסטין השיג תוצאות מרשימות ביותר מבחינת הארכת תוחלת החיים והזמן עד התקדמות המחלה, ופיתוחו נותן בידינו כלי חדש במלחמה כנגד סרטן המעי הגס אשר ישפר משמעותית את הטיפול. בחולים בהם הגרורות מוגבלות לאתר מרכזי אחד, האווסטין עשוי להעלות את הסיכוי לריפוי מלא".


בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום