ילדה אושפזה עקב צריבת מדוזה

(0)
לדרג

ילדה בת 5 הובהלה לבית החולים הלל יפה, כשהיא סובלת מכוויות בדרגה שתיים, בגפיים ובצוואר, שנגרמו מצריבת מדוזה בעת בילוי משפחתי בים. מצבה של הילדה טוב

מאת: מערכת zap doctors

ילדה בת 5 נכוותה משמעותית בגפיה וצווארה מצריבת מדוזה, והובהלה אתמול (ב') לבית החולים הלל יפה בחדרה. הילדה, שחר מירון, אושפזה להשגחה במחלקת ילדים ומצבה טוב.

"אנחנו מאוד אוהבים את החוף ובדרך כלל גם כשיש מדוזות, בחוף הזה אין כל כך הרבה. לצערי, השנה נתקלנו גם אנחנו במדוזה. היא דילגה בין כולנו כשהיינו במים, אבל רק אצל שחר הנזק היה כל כך רציני", אמרה אימה של הילדה, עדי.

"שטפנו את המקום עם מים ואחר כך עם חומץ ונתתי לה מעט פנסטיל להרגעה", הוסיפה עדי. חצי שעה מאוחר יותר, הבחינו ההורים כי יד ימין של הילדה החלה להכחיל ולהתנפח משמעותית והיא החלה לגלות סימני אפטיה. הם החליטו בו במקום לפנות לבית החולים.

בחדר מיון ילדים נבדקו מיד כל המדדים של שחר, היא קיבלה מינון נוסף של חומר אנטיאלרגני וכן תרופות לשיכוך כאבים להקלה. בהחלטה משותפת של רופא אורטופד ורופא הילדים שבדקו אותה, הוחלט כי יש לאשפזה להשגחה, בעיקר בשל הבצקת שהתפתחה בידה הימנית.

ד"ר איאס קאסם, סגן מנהל מחלקת הילדים, הסביר כי דרגת הכוויות של שחר היא דרגה שתיים (בגפיים, ובצוואר), והיא עדיין סובלת מבצקת ביד שיוצרת לחץ על כף היד והאצבעות. היא ממשיכה לקבל טיפול אנטי-היסטמיני, הרמת הגפה ומשככי כאבים, אך מצבה השתפר מאתמול ובמחלקה מקווים כי תוכל להשתחרר לביתה בימים הקרובים.

"חשוב לזכור", מציין ד"ר קאסם, "כי בעת פגיעת מדוזה אין לשפוך מים רגילים על הכוויה. מה שאפשר ורצוי לעשות הוא שטיפה דווקא עם מי-ים, במידה שזה הדבר הזמין ביותר או בשטיפת חומץ/ מיץ לימון טבעי על האזור הצרוב. ניתן להיעזר במשככי כאבים להקלה על כאב הצריבה. במקרה של שחר, ההגעה לבית החולים במהירות הייתה חשובה בגלל הבצקת שהתפתחה, ובגלל התגובה האלרגית הקשה של שחר לצריבת המדוזה".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - בטיחות לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום