בת שנתיים טבעה בחוף דור

(0)
לדרג

"הילדה מעדה, נפלה אחורה והחלה לשקוע לתוך המים", סיפר האב ההמום בבי"ח הלל יפה, שם טופלה בהצלחה. מומחית: "ילדים יכולים לטבוע בעומק של 10 ס"מ בלבד"

מאת: מערכת zap doctors

פעוטה בת שנתיים וחצי משפרעם הובהלה ביום שבת למרכז הרפואי הלל יפה, לאחר שטבעה בחוף דור. הצוות הרפואי במיון ילדים טיפל בילדה והיא אושפזה לטיפול והשגחה.

"הילדה שיחקה במים עם אחותה הגדולה בת 14", סיפר האב, בסאם. "לפתע מסיבה לא ברורה הילדה מעדה, נפלה אחורה והחלה לשקוע לתוך המים. רצתי אליה, הוצאתי אותה מהמים, לחצתי על בטנה וביצעתי מספר הנשמות. בתגובה פלטה הילדה כמות גדולה של מים". במקביל, בני המשפחה הזעיקו אמבולנס אשר פינה את הפעוטה למיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה.

עם הגעתה לחדר המיון, נבדקה על ידי הצוות, טופלה בקבלת חמצן ואושפזה למטרת ייצוב מצבה. לאחר בדיקות דם שנערכו לה התברר כי התפתחה הפרעה במלחי הדם ולפיכך הושארה לאשפוז והשגחה במחלקת ילדים ליום נוסף. לאחר שיפור במצבה, שוחררה לביתה.

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים מזהירה את ההורים לקראת יציאתם של תלמידי בתי הספר היסודיים לחופשת הקיץ; "יש לזכור", היא אומרת, "כי פעוטות עלולים לטבוע גם בעומק מים של 10 סנטימטרים. מכיוון שראשם של ילדים קטנים כבד ביחס למשקל גופם, הם עלולים להתהפך ביתר קלות". טיפות המים אשר חודרות לדרכי האוויר גורמות לגירוי וחסימת מיתרי הקול ומכאן חסימת דרכי האוויר חוסר כניסת חמצן לריאות, חוסר חמצן במוח, אבדן הכרה ואז הרפיית מיתרי הקול וחדירת המים לראות. מספיקות דקות ספורות מתחת למים העלולות לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך וכמובן למוות. לרוב טביעה מתרחשת במהירות ובדממה ולא ישמעו בכי או קריאות מצוקה. לכן, יש להקפיד על השגחה מלאה ורצופה בפעוטות וילדים צעירים. חשוב לנקוט בכל אמצעי הזהירות וכמובן לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובריכות בשעות פעילות שירותי ההצלה.

הורים, כך תנהגו במקרה של טביעה

הזעיקו את המציל. במקרים פעולת החילוץ עצמה הסתיימה בטביעת המחלץ, ועל כן במידת האפשר יש לקרוא לגורם המקצועי

עם הוצאת הנפגע מהמים יש לוודא סימני חיים, אם אין - התחילו בפעולות החייאה והזעיקו את מד"א ללא עיכוב

יש להמשיך את פעולת ההחייאה הכוללות הנשמה ועיסוי עד להגעת צוות רפואי

בכל מקרה של טביעה או כמעט טביעה יש לפנות את הנפגע לבית החולים, מאחר שיתכנו תופעות מאוחרות המסכנות את חייו

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום