איסור עישון במקומות ציבוריים ופחות התקפי הלב

(0)
לדרג

האישפוזים בבתי חולים בגלל התקפי לב ירדו ב 60% בקרב תושבי הלנה במונטנה, לאחר שהרשות המקומית אסרה על עישון במקומות ציבוריים, כך מדווח אחד הקרדיולוגים הבכירים בהלנה.
"הדבר מראה שלנוהלים ללא עישון יש השפעה מיידית וחשובה" אומר ד"ר ריצ'רד סרג'נט.
ד"ר סרג'נט אמר שזהו המחקר הראשון המראה שמדיניות ללא עישון יכולה לסייע בהגנה על הציבור מפני נזקי העישון הפסיבי. מחקרים קודמים לגבי עישון פסיבי בחנו את ההשפעות של האנשים שחיו או עבדו עם המעשנים.
ד"ר סרג'נט ושותפו ד"ר רוברט שפרדף עובדים בבית החולים הקהילתי בהלנה, המונה 28300 תושבים. בית החולים לעומת זאת מספק שירותים לאיזור רחב יותר, הכול אוכלוסייה בסך 66000 בקירוב.
הרופאים התחילו את המחקר ב יוני 2002, מיד לאחר שהעבירו את החוק האוסר על עישון במשרדים, מסעדות, בתי קזינו, אולמות כדורת, ומקומות כינוס ציבוריים אחרים.
החוק נאכף עד דצמבר 2002, אז הושעה החוק בשל פניה לבית המשפט.
יש סיבה טובה להאמין שהחוק משפיע ישירות על התקפי לב, משום שלעשן סיגריות יש מספר השפעות שיכולות להגביר את הסיכון להתקף לב.
שני החוקרים הם הקרדיולוגים היחידים בטווח של 60 מייל, ובית החולים הוא היחיד שמטפל בהתקפי לב, ושמפעיל חדר מיון 24 שעות ביממה.
ד"ר סרג'נט אומר שהמחקר התאפשר משום שלבית החולים יש נתונים על התקפי לב במהלך ארבע השנים האחרונות, המראה מגמות לגבי עונות שונות בשנה, כמו גם מאין הגיעו החולים.
בסיוע ד"ר סטנטון גלנץ, סטטיסטיקאי מאוניברסיטת קליפורניה, הרופאים תיעדו ובחנו את המגמות בששת החודשים בהם החוק היה בתוקף.
הם מצאו שהיו 60% פחות מקרים של התקפי לב בבית החולים בקרב האנשים שגרו באיזור הלנה, בהשוואה לשיעור האשפוזים לפני שנכנס החוק לתוקף. ירידה דומה נראתה בקרב האנשים שלא היו תושבי הלנה, אך שהו בה זמן קצר לפני שקיבלו את ההתקף.
בקרב האנשים מהאיזורים המרוחקים יותר מהעיר, לא נראה שינוי. כל השיעורים הותאמו על פי עונת השנה.
ד"ר סרג'נט אומר שהוא מקווה שמחקרים דומים מהסוג הזה ייעשו, על מנת לסייע לציבור להבין שעישון פסיבי אכן מביא להשפעות ישירות על הלב, ולא רק השפעות רחוקות טווח כמו סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום