קונסולות: רק למשחק, לא לכושר

(0)
לדרג

תחרויות ריקוד או אגרוף מול הטלווזיה לא יגרמו לילדכם לזוז יותר. מחקר חדש מגלה כי אין הבדל במידת הפעילות הגופנית של ילדים המשחקים משחקי וידאו שונים

מאת: מערכת zap doctors

תשכחו מווי? משחקי וידאו וירטואליים הכוללים אגרוף, באולינג וריקוד, אינם מסייעים לילדים לעשות פעילות גופנית יומית. במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics מגלים החוקרים כי ילדים ששיחקו במשחקי וידאו פעילים בקונסולות דוגמת נינטנדו או ווי, לא עסקו בפעילות גופנית יותר מילדים ששיחקו במשחקים מהדור הישן, הדורשים מהם להניע רק את האצבעות בזמן שהם יושבים על הספה.

מהלך המחקר היה מהנה מאוד עבור המשתתפים, בני 9-12, מרביתם בעלי משקל גבוה מהממוצע: החוקרים חילקו קונסולות משחק ל-78 ילדים, ונתנו למחצית מהם משחק פעיל לבקשתם דוגמת משחקי ספורט או ריקוד ולמחצית השנייה משחק "רגיל", לא פעיל. באמצע המחקר יכלו הילדים להחליף את המשחק באחד אחר מאותה קטיגוריה.

החוקרים עקבו אחר המשתתפים במשך 13 שבועות, תוך הערכת רמות הפעילות במשך ארבעה שבועות נפרדים. היענות הילדים הייתה טובה יחסית מאחר שאם מילאו אחר ההוראות, הבטיחו להם כי יזכו להשאיר את הקונסולה אצלם לאחר תום המחקר.

מהרישומים לאורך תקופת המחקר עולה כי ילדים ששיחקו במשחקים פעילים לא עסקו בפעילות גופנית יותר מילדים ששיחקו במשחקים לא פעילים. הילדים בקבוצת המשחקים הפעילים עסקו בממוצע 25-28 דקות בפעילות בינונית או מאומצת כל יום זאת בהשוואה ל-26-29 דקות בקבוצה המקבילה. כמו כן, לא תואר הבדל בדקות שבילו הילדים בביצוע פעילות גופנית קלה או בישיבה במשך כל אחד מהשבועות שנבחנו.

החוקרים ציפו כי משחקי וידאו יובילו לעלייה משמעותית בפעילות הגופנית בילדים. למעשה, הם הופתעו מההיעדר המוחלט של הבדלים בין הקבוצות. הם לא יודעים לדווח אם הילדים לא הוציאו אנרגיה רבה במשחקים אלו או אם פיצו על הפעילות שביצעו במשחקי הווידאו דרך הפחתת הפעילות בנקודות זמן אחרות במהלך היום.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום