ניצלה בנס אחרי הפלה בלתי חוקית

(0)
לדרג

רופאים ב"וולפסון" הצילו אישה שעברה בביתה הפלה בלתי חוקית. "אני לא זוכר שנתקלתי במקרה כזה בשלושים השנים האחרונות", אמר מנהל אגף הנשים והיולדות

מאת: מערכת zap doctors

חייה של אישה שעברה הפלה בלתי חוקית בביתה, ניצלו הודות לטיפול שקיבלה בבית החולים וולפסון. האישה, בשנות ה-20 לחייה, הייתה בשבוע השביעי להריונה, וסבלה מזיהום קשה שהתפשט ברחמה ובגופה, עד כי בריאותה וחייה היו בסכנה.

"אני לא זוכר שנתקלתי במקרה כזה בישראל בשלושים השנים האחרונות", אומר פרופ' גולן, מנהל אגף הנשים והיולדות. "היא הגיעה אלינו במצב של זיהום מאוד קשה, כתוצאה משימוש בכלים בלתי סטריליים בביתה הפרטי, אבל לא ויתרנו לרגע".

פרופ' גולן מוסיף כי הפלה בלתי-סטרילית, שלא בתנאים של חדר ניתוח, מהווה סכנה רצינית שעלולה להסתיים באיבוד הרחם, ואפילו במוות. "במקרה זה הצלחנו להימנע מכך. רוקנו את הרחם, הוצאנו את כל יתר הרקמה ההריונית, טיפלנו בה בטיפול אנטיביוטי, השגחנו במשך כמה ימים, ולבסוף, לאחר ששבה אל בריאותה - שחררנו אותה לביתה".

חשוב לדעת, כי הפסקות הריון במדינת ישראל מוסדרות על פי חוק, וחייבות לעבור דרך המרכזים הרפואיים, ובצורה מסודרת בלבד. צילה וידברג, מנהלת השירות הסוציאלי ב"וולפסון" מציינת כי בבית החולים פועלת ועדה מסודרת להפסקת הריון, שפעילים בה אנשי השירות הסוציאלי ורופאים בכירים, ובמהלך 2012 אושרו 241 הפסקות הריון.

על פי החוק ניתן לאשר הפסקת הריון במקרים מאוד מסוימים, כמו למשל אם מדובר בנערה בת פחות מ-17 שנים, באישה מעל גיל ארבעים, בהריון שנובע מיחסים אסורים או לא מנישואין, במקרים של בעיה רפואית לעובר או לאם, ואפילו במקרים בו נקבע כי ההריון עלול לגרום נזק נפשי לאישה.

בואו לדבר על זה בפורום אובדן הריון - תמיכה וליווי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום