תלמידי כיתה ב' יחוסנו נגד שפעת

(0)
לדרג

שר הבריאות הודיע על מהלך למניעת התפשטות השפעת והרחבת התחסנות האוכלוסייה: ילדים בבתי הספר יקבלו חיסון נגד שפעת כחלק משגרת החיסונים

מאת: מערכת zap doctors

החל משנת הלימודים הנוכחית (תשע"ז), יקבלו תלמידי כיתות ב' חיסון נגד מחלת השפעת במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבתי הספר.

במשרד הבריאות מעריכים כי נגיף השפעת מביא לתחלואה גבוהה מדי שנה, כולל מחלות קשות, ואף מקרי מוות. מתן חיסונים אלה הם המענה הטוב ביותר הקיים להגנה על האוכלוסייה מפני שפעת.

תלמידי בית ספר הם קבוצת סיכון לחלות בשפעת והגורם עיקרי בהפצת המחלה לקהילה. התוכנית לחיסון ילדי בית ספר, בעונת החורף 2014-2015 באנגליה הביאה לירידה של כ-94% בביקורי רופא בעקבות מחלת השפעת באזורים שבהם ניתן החיסון, 74% ירידה בביקורים בחדרי המיון עקב שפעת, וירידה של 93% באשפוזים. כמו כן, נצפתה ירידה במדדים אלה גם בקבוצות גיל שלא חוסנו, בעוצמה פחותה. חיסון ילדי בתי הספר נגד שפעת צפוי להגן על הילדים, וגם על הסובבים אותם.

לפיכך, הורה שר הבריאות יעקב ליצמן על מתן החיסון נגד מחלת השפעת לילדי בית ספר, כדי להנגיש את החיסון לאוכלוסייה חשובה זו. מדובר בתוכנית מודולרית, בכך שתוסיף שכבת גיל אחת מדי שנה עד לכיסוי 5 שכבות גיל בסיום התוכנית.

בעקבות התוכנית המוצלחת באנגלית (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
בעקבות התוכנית המוצלחת באנגלית (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

לתשומת לב ההורים יש לעדכן את אחות בית הספר במקרים הבאים:

אם ביום מתן החיסון הילד סובל ממחלת חום חדה. במקרה זה עשויה האחות להחליט שמתן החיסון יידחה עד להחלמה

אם לילדכם הייתה תופעת לוואי לאחר מנה קודמת של חיסון נגד שפעת

אם לילדכם אלרגיה לביצים

אם ילדכם קיבל חיסון נגד שפעת מאחד בספטמבר השנה ואילך

חשוב לדעת, לחלק מהתלמידים יתכנו תופעות לוואי (תגובות) לאחר קבלת החיסון. לרוב, מדובר בתופעות קלות וחולפות כגון: תופעות מקומיות אודם, כאבים מקומיים ונפיחות באזור ההזרקה, הנמשכים לרוב כיום או יומיים לאחר החיסון. תופעות כלליות חום, צרידות, שיעול, גירוי בעיניים, כאבי שרירים, כאבי ראש, גרד, עייפות, הנמשכים לרוב כיום או יומיים לאחר החיסון.

ילדים שמקבלים חיסון נגד שפעת בפעם הראשונה צריכים לקבל שתי מנות בהפרש של חודש. במקרה שהילד מתחסן לראשונה, יש להשלים את המנה השנייה במסגרת קופת החולים, חודש לאחר המנה הראשונה. אם הילד חוסן בעבר נגד שפעת אין צורך במנות נוספות לשנה זו.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום