עומסי מיון ברמב"ם בפייסבוק

(0)
לדרג

חדרי המיון ידועים לשמצה בזמני המתנה ארוכים. שירות חדש של רמב"ם מציג תמונה עדכנית על העומסים במיון בפייסבוק - תעשו לייק. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לפני שאתם מגיעים למיון כדאי שתבדקו בפייסבוק מה המצב. מרכז רפואי רמב"ם הוא בית החולים הראשון בישראל שמעדכן את הציבור הרחב החל מהיום (א') אודות העומס במיון דרך הפייסבוק. העדכון יתבצע פעמיים ביום בשעה עשר בבוקר וארבע אחה"צ ויציג תמונת המצב העדכנית באשר לעומס בביה"ח.

עומסי המיון הם תופעה עונתית ההופכת בשנים האחרונות ליותר ויותר שכיחה, וכך מוצאים עצמם הפונים למיון ממתינים זמן ממושך לטיפול במחלקה לרפואה דחופה. מדו"ח של משרד הבריאות שפורסם בשבוע שעבר, אודות זמני ההמתנה במחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים בארץ עולה כי זמני הממתנה בבתי החולים החיפאים עומדים על 2.46-3.45 שעות בממוצע, הנחשבים לארוכים.

לכן, כשירות לציבור ועל מנת שהפונים ידעו מה מצב המיון ברמב"ם לפני הגעתם, הוחלט בביה"ח לעדכן את הציבור הרחב באשר לעומסי המיון ובית החולים, און-ליין, דרך עמוד הפייסבוק.

לדבריו של פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, פרסום מידע באשר לעומסים בבתי החולים הוא חלק חשוב בהתמודדות עם הבעיה שהפכה לשגרה: "כאשר אדם צריך להגיע לבית חולים הוא יכול להיכנס לעמוד הפייסבוק, מכל מקום, ולהבין מה תמונת המצב בזמן נתון. הדבר מסייע לו בקבלת ההחלטה. כמובן שאנו מדברים על מצבים שאינם מצבי חירום. אנחנו עושים ככל יכולתנו על מנת להתמודד עם העומסים העונתיים, ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר שניתן בתנאים שכאלה. חלק מהעניין הוא השקיפות כלפי הציבור שנושא בנטל וסובל לא אחת מהשלכות המצב. יתכן מאוד שהידיעה המוקדמת תחסוך לחלקם את הכעס והתסכול שמתלווים להמתנות הארוכות בחדרי המיון בבתי החולים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום