נערכים לאיום האבולה בישראל

(0)
לדרג

בהמשך להנחיית משרד הבריאות, הוקמו בבתי החולים שיבא ורמב"ם מתחמי בידוד מיוחדים עבור חולי אבולה; מוקדם יותר נערך תרגיל לבידוד חולים בנתב"ג

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות החלטת משרד הבריאות להקים שני מוקדים ארציים לקליטה אפשרית של חולים שקיים חשד שנדבקו בנגיף האבולה, הוקמו שטחי בידוד מיוחדים בבתי החולים שיבא ורמב"ם.

בשטח רמב"ם הוקמו שלושה אוהלי בידוד מיוחדים. את האוהלים סיפק לרמב"ם האגף לשעת חירום של משרד הבריאות. לאחר הקמתם עברו אחיות היחידה לזיהומים הדרכה על השימוש באוהלים ובאלונקה ייחודית אטומה, עם זרימת אוויר בתת לחץ, שסופקה גם היא על ידי משרד הבריאות להעברת חולים או חשודים במחלות מדבקות, באופן בטוח מהמיון אל אוהלי הבידוד המיוחדים.

"משרד הבריאות הנחה שרמב"ם יקלוט חולים שקיים חשש שהם נושאים את המחלה מנתניה וצפונה, כאשר בית החולים שיבא יקלוט את החולים מנתניה ודרומה", הסביר פרופ' רפי ביאר, מנהל בית החולים רמב"ם. "אנו החלטנו לקיים את אוהלי הבידוד המיוחדים בקומה התחתונה של מתקן בית החולים התת קרקעי לשעת חירום ע"ש סמי עופר. המיקום מאפשר גם לבודד חולים אפשריים רחוק יחסית משאר המחלקות, וגם, עקב הכנת המקום למקרי חירום יש בו את כל תשתיות החשמל, קווי התקשורת, המיזוג והחמצן שיש בבית חולים רגיל".

בתוך כך נערך בשבוע שעבר תרגיל של בית חולים שיבא בנתב"ג המדמה הגעת חולה אבולה לישראל. לאחר התשאול כפי שמנחה משרד הבריאות פונה "החולה" באמצעות ציוד מיגון ואלונקה מבודדת לבית החולים.

אזהרת המסע מתפשטת

במשרד הבריאות ממליצים להימנע ככל האפשר מנסיעה למדינות בהן המחלה מתפשטת - גיניאה, ליבריה, סיירה לאונה, לאגוס וניגירה. אם בכל זאת נוסעים למדינות הנ"ל, יש להימנע ממגע עם חולים, הפרשותיהם וחפציהם, להקפיד על הגיינה אישית, להימנע ממגע עם בעלי חיים והפרשותיהם, פגרים ומאכילת בשר. במידת האפשר מומלץ להימנע מביקור במוסדות בריאות.

לאחר החזרה לישראל - אם מופיעה מחלת חום מעל 38 מעלות תוך 21 ימים מהחזרה לישראל ממדינות שצוינו, יש לפנות לחדר מיון בבית חולים קרוב ולהודיע כי הופיע חום לאחר שהות במדינה נגועה באבולה. יש לפנות בתקופה זו בשל מחלת חום לטיפול רפואי רק למיון. יש להודיע מיד בכניסה לבית החולים על נסיבות המקרה כדי לקבל הנחיות מיגון מתאימות.

לפי משרד הבריאות, "בהתאם להערכת המצב הנוכחית המשרד אינו צופה התפרצות המחלה בישראל אך ייתכנו מקרים מיובאים, אשר מערכת הבריאות ערוכה להתמודד איתם".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום