מד"א מציג: משאית החפ"ק החדשה

(0)
לדרג

הניידת המשוכללת נבנתה באנגליה וצוידה במערכות טכנולוגיות מתקדמות, תשמש להצלת חיים גם באירועי אסון לאומיים שבהם מערכות התקשורת קורסות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מד"א השיק השבוע את משאית החפ"ק המתקדמת ביותר בעולם, שהומצאה, נבנתה ותוכנתה עבור מד"א. החפ"ק המיוחד נבנה באנגליה וצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות מישראל, ישמש להצלת חיים גם באירועי אסון לאומיים שבהם מערכות התקשורת קורסות.

אורכה של המשאית 16 מטרים, גובהה 4 מטרים, משקלה 32 טון, והיא כוללת גנרטור צמוד ומיכל דלק נגרר של למעלה מ-900 ליטר סולר. בין היתר, מצוידת המשאית המתקדמת במצלמות הנישאות לגובה של כ-19 מטרים וחולשות על שטח רחב ביותר, מוקדי מד"א מלאים הוקמו בתוך החפ"ק ויוכלו לתת מענה לקריאות באזורי אסון שונים, חדר דיונים וישיבות המאובזר בקידמת הטכנולוגיה ועוד.

מעל הכל, מאפשרת משאית החפ"ק לכוחות מד"א בשטח להשתמש ברשתות הקשר, ברשתות אלחוטיות וברשת האינטרנט גם במצבים שבהם הרשת קורסת, כפי שקורה באירועי אסון גדולים. ;

על משאית החפ"ק עמלו כוחות מד"א במשך ארבע שנים, והיא נבנתה כחלק ממסקנות הארגון לאחר אירועי אסון הכרמל. במהלך אירועי הכרמל, נתקלו כוחות מד"א באתגרים רבים, אשר במרכזם עמד הקושי לעמוד בקשר רציף זה עם זה, ולתאם את הפעילות עם כלל גורמי החילוץ וההצלה שפעלו בשטח.

"המשאית היא היחידה המסוגלת להעניק לכוחות בשטח את האפשרות להתנהל במוקדי אסון לאומי באופן מושלם - גם אם נפלו הרשתות הסלולריות, גם אם קווי הבזק מנותקים, גם אם כל מערכות הקשר קרסו לחלוטין. משאית החפ"ק מאפשרת לכל אחד מאנשי מד"א בשטח לפעול להצלת חיים - ללא הפרעה, כך שלאסון הלאומי הבא נגיע במוכנות מלאה ונוכל להפחית ככל הניתן את הנזקים בנפש", אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, באירוע ההשקה של החפ"ק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום