רגיש לתרופה? המחשב מתריע

(0)
לדרג

תוכנה חדשה שפותחה במרכז הרפואי רמב"ם מתריעה בפני הצוות הרפואי על רגישות החולה לתרופות, במידה ויש סתירה בין תרופה מומלצת לתרופות שהמטופל כבר נוטל. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי רמב"ם פיתחו תוכנה ממוחשבת המתריעה בפני הצוות הרפואי על רגישות החולה לתרופות, ובכך מונעת טעויות ומאפשרת לשמור על בטיחות החולה. התוכנה נקראת "פרומתאוס-תיק רפואי ממוחשב", היא נמצאת כבר בשימוש זמן רב עבור צרכי תיעוד רפואי, הפקת מסמכים רפואיים וניהול הטיפול הרפואי, אבל יכולת ההתרעה היא פיתוח חדש.

זה מאפשר בעצם להתריע על אינטראקציה בין רשימת התרופות שהמטופל מקבל, לתרופה חדשה שהרופא מעוניין לתת לו. במידה שישנה סתירה בין התרופות, המערכת מזהירה את הרופא מפני שילוב מסוכן, לפי חלוקה לשלוש רמות של חומרה (נמוכה, בינונית וגבוהה), ומציגה בפניו את ההסברים הרפואיים לכך.

עד כה, התרעה זו לא לקחה בחשבון מידע רפואי נוסף, למעט רשימת התרופות של החולה. כעת, עם הכנסת הגרסה החדשה, ההתרעה מתייחסת גם לקיומה של רגישות ידועה לתרופה, על כל רכיביה.

"ההתרעה החדשה בודקת אם קיימת רגישות של החולה למרכיבי התרופה הנרשמת, כשהיא ממירה את השם המסחרי לקוד בינלאומי, ובודקת את רגישות החולה למרכיבי התרופה ולמשפחת התרופות בקטגוריה זו", אומרת שרה צפריר, מנהלת אגף מידע, מחשוב ותקשורת ברמב"ם.

"אנחנו פועלים כל הזמן לשיפור היכולות של התוכנה, לטובת ולרווחת ציבור המטופלים שלנו, ובימים אלו אנו עובדים על הגרסה הבאה של התוכנה, אשר תכלול פונקציות נוספות", הוסיפה צפריר. חשוב במובן זה לציין כי לאחרונה התוכנה אומצה על ידי שלושה-עשר בתי חולים נוספים בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום