רפואה משלימה: הומאופתיה לילדים

(0)
לדרג

טיפול הומאופתי טבעי, המותאם באופן פרטני לילד או לתינוק, יכול לפתור בעיות גופניות ורגשיות מסוגים שונים ולפעול במשולב עם הרפואה הקונבנציונלית

מאת: ד"ר מוטי לוי

החזרה לספסל הלימודים ולגן נושאת עמה שלל דאגות של ההורים בנושאי הבריאות הגופנית וההתפתחותית של הילד, החל בחשש מהידבקות במחלות נפוצות, ועד החרדה מהמעבר והשינוי שהילד עובר. יותר ויותר הורים מגלים את יתרונות הטיפול ההומאופתי כשיטת טיפול טבעית ויעילה בבעיות פיזיות ונפשיות.

הטיפול המשולב של הומאופתיה ורפואה קונבנציונלית מביא עמו שיפור כללי במצבו של הילד, למשל, שיפור העמידות בפני מחלות, קיצור זמן ההחלמה, נטרול ההשפעות השליליות של התרופות ועוד. שיטות הטיפול בילדים מותאמות למאפיינים הייחודיים של הגיל הצעיר. מדובר בטיפולים שאינם כרוכים בכאב או אי נוחות. ילדים מגיבים בצורה הטובה והמהירה ביותר לטיפולי רפואה משלימה בשל חילוף החומרים המהיר יותר בהשוואה למבוגרים. טיפולים טבעיים ומשלימים לרפואה הקונבנציונאלית מסייעים מאוד לתינוקות ולילדים במגוון מצבים בריאותיים, והם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים.

הומאופתיה לילדים

הומאופתיה היא רפואה טבעית בת 200 שנה, המתייחסת לאדם כשלם. המחלה שממנה סובל החולה אינה "ישות בפני עצמה" אלא ביטוי של חוסר הרמוניה בגוף - יציאה מאיזון. התרופה ההומאופתית מפעילה את כוחות הריפוי הטבעיים הטמונים בגוף כדי שיוכל להתמודד עם מחוללי המחלה השונים. החלמה משמעותה היעלמות הסימפטומים וחזרה למצב מאוזן והרמוני. ההומאופתיה נותנת פתרון למגוון רחב של בעיות, ביניהן אסתמה ובעיות נשימה, דלקות אוזניים חוזרות, אלרגיה, מצבים של אי שקט וחרדות, בעיות קשב ועוד. יעילות הטיפול תושפע משלב המחלה וממצב המטופל. ככל שהטיפול ניתן בשלב מוקדם יותר, סיכויי ההצלחה טובים יותר. מטרת הטיפול ההומאופתי היא ריפוי ושיפור כללי ברמה הפיזית, הנפשית והרוחנית כאחת, וכן השבת האדם לתפקוד נורמלי, הרמוני, בכל המערכות ובכל מישורי החיים.

הומאופתיה היא שיטה המתבססת על מתן תרופות שונות בריכוזים נמוכים מאוד. התאמת התרופה לילד מתבצעת באופן פרטני לאחר תשאול מעמיק שלו ושל וההורים. ההתאמה מתבצעת על פי אופי, הרגלים, מבנה גוף, צורת חשיבה ומרכיבים רבים נוספים בעולמו של הילד. ככל שהתרופה מתאימה יותר למגוון הנתונים של הילד, כך סיכויי ההצלחה של הטיפול גדלים. לדוגמה, תרופה שמכינים מכלנית הנקראת Pulsatilla תתאים לטיפול בילד ביישן הנפגע בקלות, שעבורו התנתקות מהבית ומהמשפחה היא מצב כמעט טראומטי. לילד זה יהיה קשה ללכת לגן או לבית הספר והוא יחפש תירוצים שונים כדי להישאר בקרבת ההורים. ילד כזה זקוק לתמיכה רבה מצד ההורים ומצד המסגרת שבה הוא נמצא. הקשר החזק למשפחה וחרדת הנטישה נמשכים גם הלאה לכיוון גיל ההתבגרות, תוך קבלת מאפיינים מעט שונים, כמו חוסר רצון לצאת לטיולים או לנסיעות הכרוכים בהתנתקות מבני המשפחה.

דוגמאות לטיפול הומאופתי בילדים ובתינוקות:

טיפול בתינוקות: קושי ביניקה, רפלוקס, גזים, בעיות שינה, פריחות עור, בקיעת שיניים קשה, עצירות שלשולים ועוד.

טיפול בילדים: ילדים רבים שסבלו מדלקות אוזניים חוזרות בדרגות חומרה שונות נרפאו בעזרת טיפול הומאופתי ללא צורך באנטיביוטיקה על ידי שיפור העמידות בפני גורמי המחלה. ההומאופתיה נותנת מענה לדלקות גרון, מחלות חום, בעיות בדרכי הנשימה, אסתמה, אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ובעיות עור אחרות, בעיות במערכת העיכול. טיפול הומאופתי יכול לסייע גם בבעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות, פחדים, חרדות, ובעיות התנהגות שונות.

עקרונות הטיפול ההומאופתי

הטיפול ההומאופתי מבוסס על מספר עקרונות, החשובים שבהם הם:

חוק הדמיון: "דומה בדומה מרפא" (הומאו - דומה; פתיה - המחלה). על פי חוק זה, חומר שיכול לגרום להופעת סימפטומים אצל אדם בריא, מסוגל לרפא סימפטומים דומים אצל אדם חולה, כאשר ניתן כתרופה הומאופתית.

עקרון המנה המינימלית: יש לתת מינון מינימלי של תרופה הומאופתית כדי להשיג השפעה מרבית ללא כל תופעות לוואי. התרופות ההומאופתיות עשויות חומרים שנמהלו באופן סדרתי פעמים רבות. התרופה ההומאופתית מותאמת באופן אישי לכל מטופל. במהלך הראיון הראשון מקבל ההומאופת היסטוריה רפואית מלאה בנוסף לקווי אופי הייחודיים לכל מטופל. המטפל אוסף את כל המידע ומנסה להבין את הגורמים והסיבות להופעת המחלה. בתהליך קביעת התרופה המתאימה נעזרים כיום במחשב בעל מאגר מידע עצום ובספרים שנכתבו במשך 200 שנות קיומה של ההומאופתיה. התרופות ההומאופתיות מיוצרות מחומרים מעולם החי, הצומח וממינרלים. הן מתאימות לטיפול במגוון רחב של מחלות, כולל בזמן הריון, בתינוקות ובילדים.

ד"ר מוטי לוי הוא הרופא הראשי של רשת מרפאות כללית רפואה משלימה.

בואו לדבר על זה בפורום הומאופתיה לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום