כיצד ניתן למנוע שפעת?

(0)
לדרג

עוברים את החורף בשלום: אכילת פירות וירקות, צריכת תוספי תזונה ופעילות גופנית הן רק חלק מההמלצות למניעת שפעת

מאת: ד"ר דוד חפץ

השפעת פוקדת את אזורינו בחודשי הסתיו המאוחרים והחורף. תסמיני המחלה כוללים: חום גבוה, תחושת חולי ועייפות, כאבי ראש וגרון, שיעול, כאב שרירים ואי נוחות בחזה. השפעת הינה מחלה שכיחה בקרב האוכלוסייה בימינו והסיבות לה מגוונות. ראשית, בשנים האחרונות יש עלייה משמעותית בזיהום האוויר, בעיקר ב-30 השנים האחרונות. גוף האדם בדומה לכל מערכת ביולוגית נאלץ להסתגל ולהתמודד עם השינויים בתהליך שיכול לקח כמה דורות. הזיהומים השונים גורמים להתדלדלות של נוגדי החמצון בגופנו. כאשר נוגדי החמצון כמו ויטמין C, אבץ, ויטמין A ועוד, מנוצלים בגופנו יתר על המידה כדי להתגבר על המזהמים השונים, הם אינם מספיקים כדי להגן על מערכת החיסון. שנית, ישנם חסרים תזונתיים בתפריט מזוננו. הפירות והירקות של ימינו מכילים אחוז קטן ביותר של ויטמינים ומינרלים להם זקוק גופנו. אם פעם בתפוז היה 300 מ"ג ויטמין C, אז היום הוא עומד על 10 מ"ג בלבד. קיימת שחיקה משמעותית בתוצרת החקלאית. אנו יודעים מה אנו אוכלים, אבל אנו כבר לא יודעים מה גופנו באמת מקבל ממזוננו.

יש לציין כי תחושות של כעס, פחד, עצב ועוד גורמות לירידה בתפקוד מערכת החיסון, עקב היווצרות מוגברת של רדיקליים חופשיים בסביבת חיינו, לעומת ניצול יתר של נוגדי החמצון המצויים בגופנו. בנוסף, עישון ושתייה אלכוהולית מחלישים את הכבד ואת תפקוד מערכת החיסון. אלה גורמים להצטברות של חומרי פסולת ברקמות גופנו. כמו-כן, מחלות רקע ומחלות כרוניות כמו סוכרת, רגישויות למזון ועוד מעמיסות עוד על מערכת החיסון. שילוב של כמה מהגורמים הנ"ל יגרום בדרך-כלל לשפעת, לכן זו הסיבה שאנשים שמתחסנים נגד שפעת מקבלים את המחלה, כך שלעיתים הנזק גדול מהתועלת.

^^המלצות למניעת השפעת:^^

1. לסייע בניקוי מערכת הגוף על-ידי שתייה מרובה של נוזלים, בעיקר מים וחליטות צמחים (לא שתייה אלכוהולית, שתייה קלה וממותקת).

2. פעילות גופנית סדירה, ולא במקום סואן ומזוהם.

3. אכילה מגוונת של פירות וירקות, העשירים בפלבואידים וקרטנואידיים ומסייעים בחיזוק מערכת החיסון.

4. השלמת תוספי תזונה שיתנו מענה למחסור הגדול שיש בתוצרת החקלאית. להגברת עוצמת מערכת החיסון חשוב לקחת תוספי תזונה של תמצית זרעי ענבים, ויטמין C, אבץ, ויטמין B וצמחים כגון - ארכיניציאה, אסטרוגלוס, אורגנו ועוד.

5. צריכת תוספי תזונה של צמחים אשר מעודדים שיפור בתפקוד הכבד, על מנת לעודד ניקוז הפסולת מהגוף, כמו שן ארי, גדילן מצוי, כורכום, ארטישוק ועוד.

6. שעות מנוחה ושינה מספיקות לגוף.

הטיפול הנכון

חשוב לציין כי ברפואה התזונתית ההוליסטית חשוב לטפל באדם ולא רק במחלה ובסימפטומים שלה, לכן יש לזהות ולטפל בכל הגורמים למחלה. הוכחה לכך היא העובדה שניתן למצוא אנשים שקיבלו את החיסון לשפעת, וכתוצאה מכך חלו, מה שאומר שהסיבות האמיתיות לחולי קשורות במערכת החיסון החלשה שלא הצליחה להתמודד עם הזנים המוחלשים של הוירוסים שקיבלו דרך החיסון.

בנושא הטיפול באנטיביוטיקה חשוב להבין שהאנטיביוטיקה הורגת גם את החיידקים הטובים הידידותיים למעיים, דבר שיכול לגרום לירידה של מערכת החיסון ושגשוג של פטוגנים אחרים כגון פטריית הקנדידה, אם כי לפעמים אין מנוס מטיפול באנטיביוטיקה.

ד"ר דוד חפץ הוא מומחה לרפואה תזונתית הוליסטית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונה טבעית
פורום רפואה משלימה
פורום רפואת משפחה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום