מה אומרות כפות רגלייך?

(24)
לדרג

באמצעות טיפול רפלקסולוגי ניתן לשחרר חסימות. המטפל לומד על מצב בריאותו של המטופל ע"י התבוננות בכפות רגליו

מאת: שלומי אבידור

רפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול המשתייכת לתחום הרפואה המשלימה. השיטה מסתמכת על אבחון רפואי בעזרת התבוננות ומישוש בכפות הרגליים של המטופל והמשך טיפול על פי ממצאים אלו. טיפול דרך כפות הרגליים ניתן כבר בעת העתיקה במצריים ובהודו. מקור המילה רפלקסולוגיה מן המילה האנגלית Reflection (השתקפות) ומהמילה רפלקס. המשמעות היא כי על ידי לחיצות באזורים מסוימים נוצרת "תגובת שרשרת" של השרירים, הגורמת להפרשת אדרנלין למחזור הדם, ומבחינה אנרגטית לשחרור של מרדיאנים. בעזרת השיטה ניתן לאתר דפוסים שקיימים אצל האדם ברבדים שונים ביניהם: גוף, נפש וצורת חשיבה.

סימנים בכפות הרגלים

על מנת שהמטפל יאבחן את המטופל עליו לזהות חסימות בכפות הרגליים. חסימה היא למעשה הפרעה בזרימת האנרגיה אשר מושפעת מגורם פיזי, רגשי, נפשי או רוחני. ההפרעה באה לידי ביטוי בכפות הרגליים באופנים שונים: רגישות יתר, שינוי צורה, צבע, טמפרטורה, לחות, מרקם ועוד.

^^צבע:^^

כף רגל רגילה תיראה בצבע ורדרד ואזור הקשת יהיה בהיר יותר יחסית. רגל אדומה יכולה להעיד על אדם בעל אופי טמפרמנטי, לחץ דם גבוה, היפר אקטיביות, חוסר שקט תמידי, סוכרת, עודף פעילות של בלוטת התריס ובעיות לב. מבחינה רגשית האדם הוא חם מזג ועצבני. כף רגל צהובה יכולה להעיד על עודף רעלים בגוף, כמו ניקוטין ועל בעיות בכבד ובכיס המרה. מבחינה רגשית זהו אדם עם כעסים מודחקים שאינם באים לידי ביטוי.

כף רגל חיוורת יכולה להעיד על אדם עם אנמיה (מחסור בדם), עייפות פיזית ונפשית, לחץ דם נמוך ותת-פעילות של בלוטת התריס. מההיבט הרגשי אדם זה חש פחד. כף רגל כחולה-סגולה יכולה להעיד על אדם עם לקויים בזרימת הדם, חוסר חמצן, חוסר סירקולציה, אנמיה קשה וסוכרת במצב מתקדם. מההיבט הרגשי עובדה זאת מעידה על אדם מדוכא ועצוב הסובל מתחושת חנק.

^^קריסטלים:^^

הקריסטל הוא תוצר של פסולת כתוצאה מהצטברות רעלים וחילוף חומרים לקוי. ניתן למצוא קריסטלים בכף הרגל רק על ידי מישוש, והתחושה היא כמו של גרגיר חול. קריסטלים במיקום מסוים בכף הרגל משקפים בעיה באיבר מסוים על פי המפה הרפלקסולוגית.

^^טמפרטורה:^^

כף רגל קרה מאוד יכולה להעיד על לחץ דם נמוך, חילוף חומרים איטי, בעיות בזרימת הדם, עייפות ומתח נפשי. לעומת זאת, כף רגל חמה יכולה להעיד על לחץ דם גבוה, חוסר איזון במערכת הלימפה ואגירת נוזלים. בהיבט הרגשי - ניתן ליחס לאדם זה סערת רגשות ועצבנות בעוצמה שאינה נותנת מנוח.

^^לחות:^^

רגל שנוטה להזיע יכולה להעיד על עודף פעילות של בלוטת התריס, לחץ דם גבוה וחולשה. בהיבט הרגש עובדות אלו מעידות על אדם הטעון בפחדים וחרדות הנמצא במתח נפשי גבוה. רגל יבשה וסדוקה יכולה לרמוז על אדם מופנם ומאופק מאוד, הסובל מבעיה במשק הנוזלים בגוף וכן מתת פעילות של בלוטת התריס.

^^מבנה:^^

אדם בעל מבנה כף רגל שטוחה (פלטפוס) עלול לסבול מבעיות בעמוד השדרה בכלל ובגב התחתון בפרט, ובנוסף תיתכן רגישות במערכת העיכול. פלטפוס מרמז לנו על אדם מציאותי שמחובר לקרקע ומפחד משינויים. קשת גבוהה בכף הרגל (אולפוס) רומזת לנו על אדם מרחף ומציאותי פחות, הממעיט לדון בסוגיות רגשיות ונפשיות, מחובר פחות לצרכים הפיזיים של הגוף ולעיתים אף שוכח לאכול או לישון.

^^הלוקס ולגוס:^^

מצב זה של עיוות העצם בבוהן, עלול להעיד על אדם שעשה ויתור מאוד גדול בחייו על מנת לרצות אדם אחר. אדם זה עלול לסבול מכאבי צוואר, גבנון, תת-פעילות של בלוטת התריס ודפיקות לב מואצות. חסימה זו מאפיינת יותר נשים מגברים.

טיפול בבעיות

המטרה בטיפול רפלקסולוגי לשחרר את אותן חסימות ודפוסי התנהגות, על ידי לחיצות, חימומים והנעות של אזורים מסוימים בכף הרגל. ניתן לשחרר מצבים שבהם האנרגיה חסומה ואינה זורמת כראוי ועל יד כך לטפל בבעיות אורתופדיות, מיגרנות, זרימת דם לקויה, תופעות גיל המעבר ואיזון הורמונאלי, לחץ דם, עצירות, עייפות ועוד.

בעזרת הרפלקסולוגיה ניתן ללמוד רבות על דפוסי ההתנהגות של המטופל, מצב בריאותי ובעיות נוספות, רק מהתבונות בכפות הרגליים ומישושן. מומלץ כמובן לטפל בבעיות אלו על מנת לשפר את איכות החיים בשיטה טבעית, יעילה וקלה ליישום.

שלומי אבידור הוא רפלקסולוג מומחה בילאנג ילאנג - הבית לטיפולי גוף באבן יהודה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום