דקור אותי אהוב אותי

(0)
לדרג

במיוחד ליום האהבה, על מתנה מקורית של טיפולים אלטרנטיביים - אוהבים אחרת

מדיסין, דוקרים עניין

לרגל יום האהבה הקרב ובא מציעה מכללת "מדיסין" לרפואה משלימה, להפתיע את יקירכם במתנה מקורית ומענגת: מגוון טיפולים משלימים במחירים השווים לכל נפש.

קליניקות הטיפולים של מכללת מדיסין מציעות מגוון טיפולי בריאות במחירים נמוכים במיוחד. הטיפולים מתבצעים בחדרים פרטיים, באולמות מיוחדים ובאווירה נעימה ע"י סטודנטים מתמחים של המכללה, בליווי מקצועי צמוד.
סוגי הטיפולים הניתנים בקליניקות הם: דיקור סיני , רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינה, צמחי מרפא, נטורופתיה , הומיאופתיה, פרחי באך וגניקולוגיה סינית.

הטיפולים מתבצעים ע"י בוגרים ומתמחים ומלווים ע"י מיטב המומחים הישראלים והסינים מתחומי הרפואה המשלימה.

על הטיפולים המוצעים

דיקור סיני - אקופונקטורה
שיטת דיקור סיני המטפלת בנקודות לאורך מסלולי האנרגיה בגוף שמטרתה לחזק, להניע ולפזר חסימות ומעורר את מנגנוני הריפוי העצמיים.

צמחי מרפא סיניים
שיטת טיפול סינית המבוססת על צמחי מרפא סיניים. העיקרון המנחה שיטה זו הוא התאמת המאפיינים של צמחי המרפא לתופעות המחלה ולנתוניו האישיים של המטופל.


טווינה
טווינה היא שיטת טיפול המבוססת על עקרונות האבחנה והטיפול של הרפואה הסינית המסורתית. זו שיטת טיפול אנרגטית ודינמית בעלת השפעה מיידית וחזקה, העושה שימוש במגוון רחב של טכניקות החל משיטות עיסוי, דרך מניפולציות וטכניקות של צ'י גונג.

שיאצו
טיפולי שיאצו בסגנון יפני מסורתי, באווירה אותנטית, המתקיימים באולמות שיאצו, היפים מסוגם בארץ. השיאצו היא אמנות מגע המורכבת מלחיצות, מתיחות ותרגילים שונים לאורך מסלולי זרימת האנרגיה בגוף, שמטרתם - להגביר את זרימת הדם ולסלק חסימות על מנת להחזיר את הגוף לאיזון בריא.

האם זה בטוח? האהבה כואבת

מחקר שפורסם בגיליונו האחרון של כתב העת האמריקני לרפואה (The American Journal of Medicine), סקר את כל המחקרים שבדקו תופעות לוואי של הטיפול ברפואה סינית ומצא כי מספרן נמוך יחסית.

משנת 1956 פורסמו רק תשעה מחקרים העוסקים בתופעות הלוואי של הטיפול באקופונקטורה (דיקור סיני), חמישה מחקרים שנערכו באירופה וארבעה במזרח הרחוק. ד"ר אזרד ארנסט, מאוניברסיטת אקסטר שבאנגליה, סקר את ממצאי המחקרים שהתייחסו, בסך הכל, לכמאתיים וחמישים אלף מטופלים.

נמצא כי בין אחוז אחד לארבעים וחמישה אחוז (תלוי במחקר) של המטופלים דיווחו על כאב בזמן הדקירה וכי שניים עד ארבעים ואחת אחוז דיווחו על דימום קל במקום הדקירה. מספר מטופלים תארו תחושת "עילפון" קלה אך בסך הכל, כשמונים ושישה אחוזים מן המטופלים חוו תחושת רוגע עמוקה לאחר הטיפול. ארבעים ואחת אחוזים תארו עייפות לאחר הטיפול. אף מחקר לא תאר מקרה של הדבקה במחלה זיהומית כלשהי בעקבות הטיפול.

רק שני מחקרים תארו תופעות לוואי קשות: שני מקרים של תמט (קריסה) של ראה בשל הדיקור ושני מקרים של שבירת המחט שהצריכו טיפול ניתוחי. כמו כן דווח על מטופל אחד שסבל מכוויה לאחר מוקסיבציה, טיפול במהלכו מחממים את מקום חדירת המחט על ידי הבערת צמחי מרפא.
ד"ר ארנסט ציין כי הוא היה מופתע למצוא רק תשעה מחקרים בתחום טיפולי "שהחל עוד לפני המצאת המדע".

לדברי ארנסט, קיימות היום שתי היפותזות לגבי מנגנון הפעולה של האקופונקטורה: האחת גורסת כי הדיקור מגרה הפרשת חומרים משככי כאבים (אנדורפינים) מן המוח. האחרת טוענת כי האקופונקטורה מגרה את קצות העצבים המוליכים כאב וגורמת להם "לירות" דחפים חשמליים שאינם גורמים לכאב אך חוסמים את העברת הכאב מעצבים אלו לחוט השדרה.
בהתייחסו לממצאי מחקרו, אמר ד"ר ארנסט כי למרות שנראה כי אקופונקטורה היא שיטת טיפול די בטוחה הרי עדיין יש לזכור כי נמצאו מספר דיווחים בודדים בספרות המדעית על דיקור בטעות של הכליה, שלפוחית השתן, וחוט השדרה. כך שיש להמשיך ולעקוב אחר המחקר המתפתח בתחום על מנת להוסיף ולהעריך את בטיחות הטיפול.
ארנסט מוסיף כי היו גם דיווחים בודדים על שימוש במחטים מזוהמות שגרמו לפריחה בעור או זיהומים. בעבר גם נמצא כי מטפל אחד שהשתמש במחטים רב פעמיות (מה שנדיר למצוא כיום, כשברוב המכריע של המקרים נעשה שימוש במחטים חד פעמיות) שלא חוטאו כמקובל, גרם להדבקה של מטופלים רבים בצהבת זיהומית מסוג בי.


בואו לדבר על כך בפורום רפואה משלימה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום