אושרה תרופה חדשה ללוקמיה

(0)
לדרג

גזיברו (גזייבה מחוץ לאירופה) של חברת רוש אושרה באירופה לטיפול בחולים עם סוג הלויקמיה הנפוץ ביותר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חברת רוש הודיעה השבוע על כך שהוועדה האירופית אישרה תרופה חדשה: את גזיברו (אובינוטוזומאב) בשילוב עם הכימותרפיה כלורומבוציל לטיפול בחולי לוקמיה לימפוציטית כרונית שלא טופלו בעבר, שהנם בעלי תחלואה נלווית אשר אינה מאפשרת להם לקבל טיפולים אינטנסיביים. מחוץ לאירופה ולשווייץ, גזיברו משווקת בשם גזייבה (Gazyva).

גזיברו, הנוגדן החד שבטי הראשון כנגד CD20 שהנו מסוג II ועבר שינוי במבנה הסוכרי שלו (glycoengineering), אושר באירופה עבור חולי לוקמיה לימפוציטית כרונית (CLL) שלא טופלו בעבר.

האישור מבוסס על מחקר פאזה שלישית, שהדגים כי גזיברו בשילוב עם הכימותרפיה כלורמבוציל האריך משמעותית את משך הזמן שהמטופלים חיו ללא החמרת המחלה, תוך העמקת ההפוגה מהמחלה (רמיסיה) בהשוואה לטיפולים סטנדרטיים כדוגמת כלורמבוציל או מבטרה בשילוב עם כלורמבוציל. בשורה הגדולה היא דווקא לאוכלוסייה המבוגרת, שהתקשו לקחת את התרופות עד כה, משום שהיו מאוד אגרסיביות.

"אנו גאים להפוך את גזיברו לנגיש עבור חולי CLL באירופה", נמסר מהחברה. "גזיברו הינה אפשרות טיפולית חדשה, העוזרת למטופלים להשיג תגובות עמוקות לטיפול, הבאות לידי ביטוי בהפוגות ממושכות יותר מהמחלה".

בואו לדבר על זה בפורום רישום תרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום