חונקים את הכינים

(0)
לדרג

בניגוד לתכשירים מבוססי חומרים קוטלי חרקים, תכשירים מבוססי סיליקון ממגרים את הכינים ללא חומרים רעילים. טיפול במסרק צפוף איכותי חיוני להשלמת הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

אין כמעט הורה לילדים קטנים שלא מתמודד עם בעיה של הידבקות בכינים. הכינים, מכה שנמצאת איתנו עוד מימי התנ"ך, מתרבות מהר ומטיילות בקלות מראש לראש כך שכמעט אף אחד לא חסין. הדרך הכי טובה להימנע מכינים היא לא להתקרב לראשים של אנשים אחרים, אולם מדובר בעצה לא מעשית, ודי בביקור חטוף בגן ילדים כדי להיווכח בכך. אולם למרות שככל הנראה הכינים כאן כדי להישאר, בשנים האחרונות השתפרו מאוד הדרכים להילחם בהן, וכיום ישנם תכשירים מתקדמים ויעילים שמקלים על ההתמודדות עם הבעיה.

"בשנים האחרונות יש מהפכה בתחום הטיפול בכינים מתכשירים המבוססים על רעלים קוטלי חרקים עברו החברות לתכשירים שמבוססים על סיליקון", אומר הרוקח יגאל לאפיס, מנכ"ל חברת התרופות ומוצרי הבריאות "טרי אוף לייף". "החומרים קוטלי החרקים פועלים על מערכת העצבים של הכינים, והבעיה איתם היא שהכינים מפתחות אליהם עמידות ואחרי שנתיים-שלוש התכשירים מפסיקים להיות אפקטיביים. אחוז מסוים מהחומרים הרעילים הללו גם נספג בעור, ועם השנים נוצרה מודעות לגבי הטיפול בחומרי הדברה".

בשורת תכשירי הסיליקון הגיעה מאנגליה. "חברה אנגלית הייתה הראשונה שפיתחה תכשיר המבוסס על סיליקון. הסיליקון עוטף את הכינה, חונק אותה והיא מתה, וזאת מבלי לפגוע בעור שלנו", מסביר לאפיס. "התכשיר הזה, שנקרא הדרין, מכיל ארבעה אחוזים של דימטיקון סוג של סיליקון שמורחים למשך שעה על השיער ורק לאחר מכן שוטפים. מוצר נוסף שמבוסס על סיליקון נקרא ריזלט, והוא גם מכיל חומר המשפר את יעילות הסיליקון ולמעשה מייבש את הכינה. היתרונות של התכשירים הללו הם שהם קוטלים את הכינים מבלי להזיק לילדים. בנוסף, הכינים לא מפתחות עמידות למוצר, כי זה חומר שחונק אותן".

אמנם תכשירי הסיליקון קצת יותר יקרים מהתכשירים המכילים קוטלי חרקים, אבל מדובר בפער של כמה עשרות שקלים וכשמדובר בבריאות זה לא הפרש ניכר. הטיפול בתכשירי הסיליקון מאוד יעיל בדרך כלל טיפול אחד מספיק. יש תכשירים דוגמת "מכסח כינים" שמכיל 92 אחוז דימטיקון, שאינו מסוכן לעורנו, ומתהדר ב-95 אחוז יעילות - רבע שעה של טיפול והכינים מחוסלות. "כדאי לבדוק מי מהתכשירים מכיל ריכוז גבוה של חומר פעיל, כדי לקצר את זמן הפעולה", ממליץ לאפיס.

טיפול בכינים
טיפול בכינים

תכשירים טבעיים

יש הטוענים כי חפיפה קבועה בשמפו המכיל רוזמרין ("סרקל" לדוגמה) או מריחת שמן רוזמרין מאחורי האוזניים, בעורף ובקודקוד, עוזרות להרחקת הכינים מראשנו. "קיימים די הרבה תכשירים טבעיים, אבל לא ידוע לי על מחקר קליני שהוכיח את יעילותם", אומר לאפיס. "אני מניח שהם יוצרים אפקט מסוים של דחיית כינים או מניעת הידבקות, אבל אני חושב שהטיפול שלהם מוגבל. אני לא מכיר שמפו שהוא טיפולי ויעיל. השמפו טוב רק להיגיינה. השוק הזה מעט פרוץ ויש להקפיד שקונים תכשיר לטיפול בכינים באישור משרד הבריאות. יעילות התכשירים המכילים סיליקון מוכחת, והייתי מטפל בעזרתם בילד שלי".

על הטיפול למיגור הכינים מומלץ לחזור לאחר שבוע, כי תכשירי הסיליקון לא הורגים ביצים, וטיפול שני יבטיח את חיסול הכינים שבקעו בינתיים. בנוסף, חשוב להשלים את הטיפול באמצעות סירוק השיער במסרק צפוף. "המסרק מסיר את הכינים שמתו לאחר הטיפול וגם את הכינים שהתכשיר לא הצליח להרוג", מסביר לאפיס. "כיום יש מסרקים חדישים שמצליחים גם להוריד ביצים. המסרקים עם השיניים הצפופות ממתכת או פלסטיק נחשבים לפשוטים, ולצידם ניתן למצוא מסרקים עם שיניים מחורצות כמו מסרק 'אסי 2000', שהשיניים שלו הורגות כינים אך הוא יכול לגרום מעט כאב בסירוק בעלי שיער ארוך. לאחרונה החלו להימכר מסרקים עם שתי שורות מקבילות של שיניים היוצרות מעין שתי וערב ולוכדות את הכינה. מסרק שכזה מוציא יותר ביצים וכינים ממסרק פשוט. מחיר מסרק פשוט הוא עד כ-20 שקל, והשניים האחרים עולים כ-50 שקל - הוצאה שווה לכל נפש, ודאי כשמדובר בטיפול משלים כה יעיל".

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום