לראשונה: קמפיין נגד תרופות מזויפות

(0)
לדרג

גופי הבריאות המרכזיים חוברים לקמפיין המזהיר מפני שימוש בתרופות מזויפות. לפי הנתונים, 62% מתרופות המרשם הנרכשות דרך האינטרנט - מזויפות

מאת: מערכת zap doctors

ב-19 בנובמבר יעלה בישראל קמפיין טלוויזיה ושלטי חוצות המזהיר מפני השימוש בתרופות מזויפות. הקמפיין בחסות קופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, חברת התרופות פייזר ובעידודו של משרד הבריאות.

הסרטון בקמפיין מתאר בהומור ארנב המדמה תופעות לוואי משימוש בתרופות מזויפות כדוגמת רעידות, גירוי, כאבי ראש, הקאות והזיות.

לדברי יאיר עמיקם, סמנכ"ל הסברה וקשרי חוץ במשרד הבריאות, תרופות מזויפות הפכו למכת מדינה ומשרד הבריאות מוטרד מאד מן התופעה ההולכת ומתרחבת. אזרח חולה שרוכש תרופה מזויפת, בין אם ביודעין או שלא ביודעין, מסכן את בריאותו ואת חייו. המחקרים מראים כי מרבית הציבור אינו מודע לעובדה כי התרופות המוצעות למכירה באינטרנט הינן ברוב המקרים תרופות מזויפות, אלא אם מדובר בבית מרקחת אינטרנטי ברישיון. החלטנו לצאת בקמפיין אזהרה ומודעות, על מנת להביא לידי הציבור את הסכנות בתרופות שאינן נרכשות בבתי מרקחת מורשים ועל מנת לקרוא לציבור להגן על עצמו ועל בריאותו.

ישראל - מעצמת זיופי תרופות

ישראל נמצאת בין עשר המדינות המובילות בעולם בזיופי תרופות ומדורגת במקום ה-8. על פי הערכות, 1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת בידיעה או שלא בידיעה. על פי סקר שנערך עבור פייזר על ידי מכון "מותגים", רק 12% מגברים ו-7% מהנשים מודעים לעובדה כי מרבית התרופות לטיפול בהפרעות זקפה הנמכרות באינטרנט הן מזויפות. כ-33% מהתרופות המזויפות שנתפסות אינן מכילות חומרים פעילים כלל. 52% מהתרופות הינן בעלות מינון לא נכון של מרכיבים ו-20% מהתרופות המזויפות הכילו חומרים שאינם אמורים להיכלל בהם לרבות רעל עכברים וחומצת בור (Boric acid) הגורמת לכשל בכליות.

במהלך השנה האחרונה תפסה משטרת ישראל כמויות גדולות של תרופות מזויפות בפשיטות שנערכו ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים מדובר ברשתות פשע רחבות היקף, המשתמשות בישראל כציר מרכזי במעבר התרופות מארצות המקור כדוגמת סין ומדינות ערב לשאר העולם.

לדברי עופרה פיינמסר, מנכ"לית פייזר ישראל, 62% מתרופות המרשם הנרכשות דרך האינטרנט הן מזויפות. ארגון הבריאות העולמי מנבא כי המכירות של תרופות מזויפות יגיעו השנה לערכים של כ-75 מיליארד דולר. התרופות המובילות ברשימת התרופות המזויפות הינן תרופות נגד מלריה ושחפת, אנטיביוטיקה, תרופות מדכאות תאבון, נוגדי קרישה וחיסונים וכמובן תרופות לטיפול בהפרעות זקפה.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום