דיאטה עם דיאטנית ותרופת הרזיה יעילה פי 7 מדיאטה רגילה

(0)
לדרג

מחקר ישראלי חדש מגלה כי השילוב המנצח להורדת הקילוגרמים העודפים הוא דיאטה בפיקוח רופא, דיאטנית קלינית יחד עם נטילת תרופת הרזיה, והיא יעילה פי שבעה מדיאטה רגילה. כמה שיותר - מורידים יותר

מאת: מחקר ישראלי חדש מגלה כי השילוב המנצח להורדת הקילוגרמים העודפים הוא דיאטה בפיקוח רופא, דיאטנית קלינית יחד עם נטילת תרופת הרזיה, והיא יעילה פי שבעה מדיאטה רגילה. כמה שיותר - מורידים יותר

מחקר ישראלי שנערך לאחרונה בקרב מטופלים ישראלים הסובלים מהשמנת יתר, תופעה שזוכה היום בעולם הרפואה לכינוי "מגפת המילניום השלישי" מגלה כי דיאטה הנעשית בפיקוח רופא ודיאטנית קלינית ובשילוב תרופה להרזיה, הניתנת במרשם רופא בלבד, יעילה פי שבעה מדיאטה רגילה בלבד.

את המחקר ערך ד"ר עמיאל פייגנבאום, מומחה לרפואת המשפחה, יחד עם ד"ר שמואל פסטרנק, רופא משפחה, הדיאטנית הקלינית אפרת צוק וד"ר מירי שריד, סטטיסטיקאית, במרפאות לרפואת המשפחה.

במחקר, שנערך במהלך השנה האחרונה, עקבו החוקרים אחרי דיאטה של 259 ישראלים הסובלים מהשמנת יתר, במהלך חמישה עד 40 שבועות.

במחקר נכללו גברים ונשים מגיל 20 ומעלה שחולקו לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה הוזמנה פעם בחודש לשקילה על ידי רופא וניתן להם מרשם לתרופת הרזייה (קסניקל), והם נטלו את התרופה שלוש פעמים ביום. במקביל ערכה הקבוצה הראשונה דיאטה סטנדרטית תוך הקפדה על השומן והקלוריות במזונם.

המטופלים בקבוצה השניה קיבלו טיפול משולב של דיאטה אישית בהדרכת דיאטנית קלינית וטיפול תרופתי זהה לקבוצה הראשונה.

חברי הקבוצה השלישית טופלו על ידי דיאטנית קלינית בלבד ולא עירבו טיפול תרופתי בדיאטה שלהם. השיעור הקלורי בכל הדיאטות ובכל הקבוצות היה זהה ומותאם למטופלים.

מתוצאות המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי Obesity Research והוצג בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי להשמנה שנערך בנובמבר האחרון בארה"ב,
עולה כי מטופלי הקבוצה הראשונה, אלו שטופלו בקסניקל יחד עם מעקב של רופא ודיאטנית קלינית, ירדו בממוצע 3.2 ק"ג בחודש, ואילו מטופלי הקבוצה השנייה שקיבלו קסניקל ודיאטה סטנדרטית ירדו בממוצע 2.2 ק"ג בחודש.

מטופלי הקבוצה השלישית, אלו שקיבלו מעקב של דיאטנית קלינית ללא טיפול תרופתי להרזיה, ירדו בממוצע 420 גרם בחודש בלבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום