עודף תרופות ממית

(0)
לדרג

חמישית מהקשישים המתים במחלקות פנימיות מתים מעירוב תרופות

מאת: חמישית מהקשישים המתים במחלקות פנימיות מתים מעירוב תרופות

תשומת לב נוספת לתרופות שנותנים לחולים מבוגרים יכולה להפחית את האחוז הגבוה של מקרי מוות הנגרמים כתוצאה מתגובה ישירה וקטלנית לתרופות.

במחקר שכלל 732 חולים שהובאו לבית החולים המרכזי באקרשוס, נורווגיה, סיבת המוות ב 133 חולים (18%) היתה תגובה קטלנית, ישירה או עקיפה, לתרופות שקיבלו החולים.
זאת בהשוואה למקרי המוות הקשורים לתגובה לתרופות בכל מקום, בין אחוז אחד לשבעה אחוזים של כל החולים בכל הגילאים, כותב עורך המחקר יוסט אבסן מבית החולים המרכזי ב"ארכיב הרפואה הפנימית".

למרות שהיה קשה לשפוט כמה ממקרי המוות בקרב קשישים אכן היו ניתנים למניעה, המחקר מצביע על פרשנות לא נכונה של סימפטומים, על חוסר בבדיקות ומעקב בכל הנוגע לריכוז התרופות, והתאמה שגויה של מינונים ביחס לגיל החולה, משקל גופו וחילוף החומרים.

מספר מקרי מוות אירעו בטווח של שלושה ימים מרגע הגעתם של החולים לחדר המיון, מה "שמצביע על חשיבות הזהירות בבחירת דרך הטיפול כשפוגשים חולים קשישים עם בעיות מורכבות במצבי חירום" כותב אבסן.
תגובות קטלניות לתרופות נפוצות בעיקר כאשר מדובר בטיפול כנגד מחלת לב, עורקים חסומים, זרימת דם איטית, קרישי דם ואסתמה, אומר הדוח.

תגובות קטלניות בדרך כלל לא מדווחות, והדוח מצטט שמונה מקרים בלבד שנכללו במהלך שנתיים של מחקר שהסתיים ב 1995, ודווחו לרשויות הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום