תלתן אדום מביא מזל לערמונית

(0)
לדרג

מאמר סקירה שהתפרסם בגיליון האחרון של העיתון לרפואה משלימה ואלטרנטיבית מראה שבהתבסס על המחקרים המדעיים האחרונים, איזופלבונים מתמצית תלתן אדום מהווים טיפול אלטרנטיבי לבעיות בערמונית. טיפולים אלטרנטיביים נחשבים לפחות יקרים בהשוואה לתרופות הקונבנציונליות לבעיות כמו ערמונית מוגדלת, או היפרפלזיה שפירה של הערמונית (BPH), המשפיעה על מרבית הגברים לאחר גיל העמידה.

בעיות ערמונית נפוצות מאוד
כשגברים מתבגרים, בעיות בערמונית הופכות לנפוצות יותר ויותר. יותר ממחצית הגברים בארצות הברית בגילאים שבין 60 ל 70, ועד 90% בגילאים שבין 70 ל 90 סובלים מתסמינים של BPH, הכוללים בעיות במתן שתן, בריקון השלפוחית, ובהשתנה תכופה. האגודה האורולוגית האמריקאית ממליצה לכל הגברים בגילאי 50 ומעלה ולכל הגברים ממוצא אפריקני בגילאי 40 ומעלה לבדוק את הערמונית מידי שנה.
BPH הוא גידול לא סרטני בבלוטת הערמונית. למרות הזמינות של רפואה קונבנציונלית וניתוח כטיפול ב BPH, גברים רבים פונים לטיפולים טבעיים משום שהרבה תרופות פועלות רק לאחר תקופה ארוכה, או לא פועלות בכלל, יש להן תופעות לוואי עבור אחוז גבוה מן המטופלים, או שהן פשוט יקרות מאוד. ניתוח לא תמיד הכרחי, אבל גברים רבים חוששים לעבור את הניתוח מחשש לאימפוטנציה או תופעות לוואי אחרות.

למה פיטותרפיה?
על פי המאמר, גברים במדינות במזרח נהנים מערמונית בריאה בהרבה בהשוואה לגברים במערב. שכיחות המקרים של BPH וסרטן הערמונית בקרב גברים במערב עשויה לנבוע מכך שגברים במערב לא אוכלים מספיק מזונות המכילים איזופלבונים. בהשוואה, גברים יפנים ידועים כבעלי רמות בדם גבוהות יותר, והפרשה בשתן של איזופלבונים מבוססי צמחים ("פיטו"). החוקרים סבורים שההבדל בהרגלי התזונה מהווה את הסיבה העיקרית לבעיות הבריאות של הערמונית במערב.

המסקנות בעד תלתן אדום
על מנת להבין טוב יותר את המדע מאחורי הגישות הבוטניות לטיפולים בסוגיות בריאות תלויות ערמונית, ד"ר כץ, מחבר המאמר, בדק את הנתונים האפידמולוגיים והמחקרים שפורסמו בנוגע לחמישה טיפולים פופולריים: קורביצין, פלמטו, סויה, תלתן אדום ופיגאום אפריקנום.
ד"ר כץ מדווח על ההוכחות המדעיות התומכות בטענה כי איזופלבונים מקלים על תסמיני ה BPH. תלתן אדום בצורתו כ Trinovin R נחשב ליעיל ביותר, שכן זהו התוסף היחיד שמכיל את ארבעת האיזופלבונים המבטיחים ביותר לגבי טיפול בתסמיני הערמונית. אותם איזופלבונים נמצאים למכביר בתזונה האסיאנית במגוון מזונות. טרינובין היה גם התוסף היחיד שנכנס למחקר שמומן על ידי מוסדות הבריאות הממשלתיים על מנת לעמוד בדרישות התקנים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום