תסמונת הפין הקטן

(0)
לדרג

גברים רבים, החרדים מגודלו של איבר מינם, מחפשים אחר דרכים ושיטות להגדלתו. זאת, למרות שהפין שלהם ממוצע

מאת: המרכז הרפואי הלל יפה

המיתוס הקיים בתרבויות שונות הוא שככל שאיבר המין גדול יותר, הגבר מוצלח, חזק יותר, מושך ומספק יותר את בנות המין השני. חיזוקים לכך ניתנים יום-יום בעיתונות, בסרטי קולנוע (רגילים ופורנוגרפים), באינטרנט וכיו"ב.

כבר בגיל ההתבגרות מוצאים עצמם נערים רבים מתמודדים עם מצבים בהם נעשות השוואות של גודל הפין בעת רחצה משותפת במקלחות בטיולים שנתיים, בשיחות חולין ומאוחר יותר גם בעת שירותם הצבאי וכן הלאה.

בשנים האחרונות, מספר ד"ר רונן רוב, מנהל המרפאה לבריאות מינית ואורולוג בכיר במרכז הרפואי הלל יפה, "נתקלנו במרפאה בגברים רבים הלוקים במה שקרוי 'תסמונת הפין הקטן'. מדובר בתסמונת שהמאפיין העיקרי שלה הוא תלונה מתמשכת על גודלו הקטן של האיבר, כאשר במציאות הפין בגודל תקין לחלוטין. הדבר מביא לחרדות מהותיות, לעתים פתולוגיות, המשפיעות על התפקוד המיני והיום יומי בחברה ועל איכות החיים בכלל".

מדובר בבעיה שהיא במהותה נפשית ולא אורגנית. צילום: שאטרסטוק

חרדים לגודלם

חרדות הקשורות לגודל הפין שכיחות אצל גברים עם בעיה בדימוי הגוף ובבטחון העצמי. לרוב, אלו גברים בגילאי 25-35 בעלי אופי כפייתי פרפקציוניסטי, בעלי דימוי עצמי נמוך אשר מושלך על גודל הפין. מבחינה זו, מובן כי מדובר בבעיה שהיא במהותה נפשית ולא אורגנית, אם כי היא עלולה להסתבך במידה שלא תטופל כראוי. גברים הסובלים מתסמונת זו נכנסים לסחרור רציני ברדיפה אחר הניתוח האולטימטיבי להגדלת הפין. ניתוחים אלו אינם פותרים את הבעיה, אלא דווקא מסבכים אותה: פעמים רבות צורת הפין מתעוותת ונפגעת התחושה בעור הפין - שתי תופעות לוואי היוצרות פגיעה נוספת בדימוי העצמי, פגיעה בתפקוד המיני וכן החמרה במצב הנפשי.

בשנים האחרונות טופלו במרפאה לבריאות מינית ב"הלל יפה" כ-15 מקרים של גברים שאובחנו כסובלים מהתסמונת, כאשר למעלה משליש מהם עברו, טרם בואם למרפאה, ניתוחים שונים להגדלת הפין. "אצל כל המטופלים", מדווח ד"ר רוב, "היה גודל הפין ממוצע ובריאותם הפיזית היתה תקינה לחלוטין. למרות זאת, אובחנה אצלם התעסקות כפייתית בגודל הפין ובתפקודו. מעבר לכך, היו כאלו שהגיעו למרפאה במטרה לקבל פתרון מיידי להגדלת האיבר (לראשונה, או הגדלה נוספת) ובחרו להפסיק את הטיפול משלא אושרה בקשתם זו. לשמחתנו, רובם המכריע של הפונים בחר לקבל סיוע מקצועי, ואכן טופל באמצעים שונים כגון פסיכותרפיה, טיפול התנהגותי ואף בתרופות נוגדות דיכאון וחרדה (במידת הצורך).

למרות שאחוז ההצלחה של המרפאה לבריאות מינית עומד כיום על למעלה מ-50%, עדיין היו (וישנם) גברים שבוחרים להתעלם מהבעיה התדמיתית וממשיכים לחפש שיטות שונות אלטרנטיביות להגדלת איבר מינם.

"בעת הטיפול, תפקיד האורולוג הוא להסביר ולהרגיע את המטופל על ידי הצגת הנתונים של גודל הפין הממוצע במצב של רפיון וזיקפה ולהוכיח לו כי איבר מינו אינו קטן כפי שנוטה לחשוב", מסביר ד"ר רוב. "נכון שלהגיד לגבר הסובל מדימוי גוף נמוך ובטחון עצמי נמוך 'אתה קובע מהו גודל איבר המין שלך', זה אולי קצת בעייתי בהינתן נתונים פיזיים מסוימים, אבל במקרה של גברים אשר גודל איבר מינם הוא בהחלט ממוצע וסביר, זו תפיסה שאם אנחנו מצליחים ביישומה, יכולה לעשות את כל ההבדל באיכות חייו של המטופל והשקט הנפשי אליו הוא שואף להגיע".

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה ובפורום הפרעה בתיפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום