האם השימוש בגלולת "היום שאחרי" פוגע בחינוך לסקס בטוח?

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה: "גלולת היום שאחרי", אינה פוגמת בשימוש באמצעי מניעה רגילים או ביחסים לא מוגנים

מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי היוקרתי BMJ קובע, כי "גלולת היום שאחרי" אינה גורמת לקיום רב יותר של יחסי מין בלתי מוגנים או לירידה בשימוש באמצעי מניעה רגילים.

פוסטינור 2 היא "גלולת היום שאחרי", המיוצרת ומשווקת בישראל על ידי חברת התרופות תרימה שבקיבוץ מעברות, ומאושרת למכירה ללא מרשם רופא משנת 2002.

המחקר שפורסם לאחרונה, נערך בין השנים 2000-2002 ובמהלכו ראיינו החוקרים כל שנה 7,600 נשים בגילים 16-49. המחקר בדק אם אמצעי מניעת חירום של הריון, דוגמת פוסטינור של תרימה, שנמכרים ללא מרשם רופא, משפיעים על דפוסי מניעת ההריון של הנשים.

המחקר העלה ש-"גלולת היום שאחרי", לא גרמה לעלייה בשימוש באמצעי מניעת חירום, מעבר למניעת חירום נדרשת. "גלולת היום שאחרי", ללא מרשם רופא, לא גרמה לקיום רב יותר של יחסי מין בלתי מוגנים ולא לירידה בשימוש באמצעי מניעה רגילים.

השימוש בסוגים השונים של אמצעי מניעה רגילים נותר כפי שהיה. לעומת זאת, פחות נשים רכשו אמצעי מניעת חירום על ידי מרשם רופא ויותר קנו אותם ללא מרשם רופא. לא עלה מספר הנשים שהשתמשו באמצעי מניעת חירום יותר מפעם בשנה.

המחקר:
Cicely Marston, Howard Meltzer, Azeem Majeed.
Impact on contraceptive practice of making emergency hormonal contraception available over the counter in Great Britain: repeated cross sectional surveys. BMJ 2005; 331:271

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום